×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1893691 - دبیرکل سازمان‌ملل: بحران سوریه راه‌حلی بجز مذاکره ندارد

به گزارش میلیتاری نیوز، آنتونیو گوترش بامداد جمعه با صدور بیانیه ای با خود داری از محکوم کردن حمله موشکی آمریکا به سوریه بر ضرورت مذاکرات سیاسی به عنوان تنها راه حل این بحران و توفیق در مبارزه با تروریسم تاکیدکرد.

گوترش دراین بیانیه با ابرازانزجار نسبت به حملات شیمیایی اخیر در سوریه آورده است: بنابه اعتقاد دیرینه وی عاملان اینگونه حملات باید در راستای هنجار های بین المللی و قطعنامه های موجود شورای امنیت این سازمان تحت پیگردهای قانونی قرار گیرند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه یادآور شده است که او از نزدیک گزارش های مربوط به حمله هوایی دیشب آمریکا به سوریه را دانبال می کند و با نگرانی در مورد احتمال گسترش این درگیری ها خودداری از اقدامالی را که می تواند به رنج بیشتر مردم سوریه منتهی شود، ضروری می داند.

وی از اعضاء شورای امنیت سازمان ملل خواست تا در برخورد با بحران سوریه موضعی متحد و یکپارچه اتخاذ کرده و به مسئولیت خود در این رابطه عمل کنند.

نیروهای آمریکایی بامداد روز جمعه به دستورمستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری، پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص سوریه را با ۵۹ موشک هدف قراردادند.

این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شد.

حمله موشکی به پایگاه ارتش سوریه در العشیرات و به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی درحالی صورت می گیرد که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.

وزارت خارجه سوریه نیز روز جمعه اعلام کرد که حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون اقدامی از پیش برنامه ریزی شده بود تا حمله آمریکا به مواضع ارتش سوریه را که همواره در حال نبرد با تروریسم است، توجیه کند.

در همین حال روسیه که عملیات موشکی آمریکا علیه سوریه را تجاوزگری و غیرعاقلانه خوانده، نشست فوری شورای امنیت با حضور ولادیمیر پوتین را برای بررسی این موضوع برگزار کرد.

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.