×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

موشک قاره پیمای ICBM ساخت چین موسوم به Dong Feng 31 که در زبان چینی دانگ فنگ به معنی بادی از جانب شرق معنی میدهد ولی این موشک با نام اختصاری DF-31 شناسایی میشود و از طرف ناتو با نام CSS-9 نام گذاری شده است.

photo 2017 04 07 23 02 49 - ‌ موشک قاره پیمای ICBM ساخت چین معروف به Dong Feng 31

این موشک برد بلند با برد ۸۰۰۰ کیلومتر در نمونه اولیه و ۱۱۲۰۰ کیلومتر در گونه DF-31A میباشد.

موشک از نوع سوخت جامد بوده و یک پرتابگر سه مرحله ای میباشد و توان پرتاب از لانچر متحرک و سیلو را دارا میباشد.

این موشک طوری طراحی شده تا یک کلاهک یک مگاتنی را به برد مورد ذکر منتقل بکند البته وزن خود کلاهک در حدود ۷۰۰ کیلوگرم میباشد این موشک توان بالایی را به ارتش خلق چین در یک هماورد هسته ای میدهد تا اقدام متقابل شایسته ای را در مقابل دشمن خود انجام بدهد.

این موشک از توسعه موشک زیردریایی پرتاب JL-2 به دست آمده و در واقع گونه زمین پرتاب موشک JL-2 چین میباشد. بر اساس گفته های منابع در گونه DF-31 از تکنولوژی های سطح بالایی استفاده شده و در کلاهک آن از پرتابه های فریب و پوشاله یا چف استفاده شده است و ظاحرا توان مانور مداری نیز از جمله توانایی های موشک میباشد و به عقیده برخی موشک هم نسل موشک های قاره پیمای جدید روسیه همچون یارس میباشد.

بر اساس اخبار رسیده چین در حال توسعه گونه B این موشک نیز میباشد که از کلاهک چند گانه یا MIRV بهره خواهد برد. زمان آماده سازی موشک DF-31 چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه میباشد و دایره خطایی در حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر داراست که به علت استفاده از سیستم داخلی هدایت طبیعی میباشد و این خطا با بهره گیری از کلاهک اتمی به راحتی پوشش داده میشود.

اولین پرتاب موشک مربوط به سال ۱۹۹۲ میشود ولی به علت زمان بر بودن تست و آزمایش های موشک اولین ورود به خدمت موشک مربوط به سال ۲۰۰۶ در گونه اولیه و ۲۰۰۷ هم مربوط به گونه A میباشد.

بر اساس برخی تخمین ها از تعداد موشک های تولید شده این خانواده در حدود ۱۵ فروند از هر مدل تولید شده است که البته تخمین موشک های ارتش خلق چین حتما مشکل و پر خطا خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.