×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

موشک کروز KD-88 جزو سری جدید موشک های کروز ASCM چین محسوب میشود که در نیروی هوایی چین به خدمت مشغول میباشد که از سال ۲۰۰۰ نوسط گروه صنعتی هوافضای هنگدو توسعه یافته و همکنون توسط یگانهای تهاجمی جنگنده های JH-7A نیروی هوایی چین استفاده میشود .

photo 2017 04 06 19 31 19 - موشک کروز KD-88 سری جدید موشک های کروز ASCM ساخت چین

خانواده موشک های KD-88 حداقل از نظر جستجوگر به سه خانواده میتوان تقسیم کرد دسته اول با سیکر های اپتیکی CCD که بخش عمده موشک ها از این نوع میباشد و دسته دوم با سیکر های فروسرخ و دسته سوم با سیکر های پسیو ضد رادار که گزینه سوم هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

برد ذکر شده برای این موشک چیزی در حدود ۱۰۰ کیلومتر میباشد موشک از نظر طراحی و اندازه با موشک کروز ضدکشتی دیگر چینی YJ-83K کاملا یکی میباشد سیستم اصلاح مسیر موشک توسط خط فرمان دو طرفه توسط کاربر صورت میگیرد و کاربر با گرفتن تصاویر جستجوگر موشک دست به اصلاح مسیر موشک میزند که باله های میانی موشک وظیفه کنترل و اصلاح مسیر پروازی این موشک تا به هدف را بر عهده دارند.

این موشک برای ارتباط با پرنده و اپراتور موشک نیاز به یک پاد دیتا لینک دارد که در تصویر نیز در زیر بدنه پرنده حامل به وضوح دیده میشود (این روش در هدایت تصویری KH-59 به وسیله پاد APK-9 صورت میگیرد که برای هدایت آن توسط خانواده فلانکر و فنسر نیاز است).

البته در این سیستم هدایت میتوان پاد هدایت موشک را در پرنده دیگر نیز لود کرد تا کار هدایت و فرامین از هواپیمای دیگری صورت بگیرد. پرنده JH-7 به طور همزمان توان حمل ۴ فروند از این موشک را دارامیباشد این موشک توان لود شدن و استفاده در JH-7A های متعلق به نیروی دریایی چین را نیز دارا میباشد تا بر علیه شناور های سطحی دشمن نیز به کار گرفته شود . به طور کلی این موشک توان زیادی رو در اعمال قدرت هوا به زمین اضافه کرده است
موشک لود شده در تصویر زیر از نوع هدایت فروسرخ میباشد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.