×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1877044 - سردار دهقان: سامانه های دفاعی ما دشمن را غافلگیر می کند

به گزارش میلیتاری نیوز، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت گفت: هنرمندان می‌توانند با تولید آثار فرهنگی و هنری روحیه دفاعی و فرهنگ جهاد و مقاومت را در جامعه ارتقاء و ترویج دهند و در این ارتباط رسالتی بزرگ را بر عهده دارند.

دهقان افزود: امروز اقتدار دفاعی موجب شده است مردم در مقابل هر تهدید در امنیت به سر ببرند. در دنیای آشوبناک و پر مخاطره کنونی، عده ای که خود را صاحبان قدرت می دانند و در سایه آن برای خود حقی قائلند به هر وسیله ای تلاش می کنند ضمن توسعه دامنه نفوذ و سلطه خود، دیگران را به اطاعت خود وادارند.

وی با اشاره به اینکه منطقه خاورمیانه همواره و در عرصه های مختلف مورد تاخت و تاز صاحبان قدرت بوده است، افزود: حکامی که پایگاه اجتماعی ندارند خود دعوت کنندگان ورود، حضور و سلطه نیروهای بیگانه در این منطقه هستند.

وزیر دفاع ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران یک نظام سیاسی مستقل است و در این مسیر متوقف نخواهد شد مگر اینکه دست از آرمان‌های خود و دفاع از ملتهای مستضعف و جریان های مقاومت بردارد.

وی گفت: ایران اسلامی همواره حامی جریان های مقاومت بوده و این حمایت تعیین کننده است به طوری که دشمنان را وادار به عقب نشینی و شکست را برای آنان رقم زده است.
دهقان افزود: پیام انقلاب اسلامی به جهان صادر شده است؛ از جغرافیای ما عبور کرده و ملت ها را تحت تاثیر قرار داده است.
وی تاکید کرد: نیروهای مسلح به لحاظ سازمان، آموزش، تجهیزات، روحیه و آمادگی های عمومی در سطحی هستند که همواره خود را در معرکه می بینند و همین رویکرد موجب شده است همواره آماده برای دفاع از حریم دین و میهن باشند.

دهقان تاکید کرد: وزارت دفاع درحوزه هایی سرمایه گذاری می کند که بتواند برتری را برای ما رقم بزند و ما در این راستا با هوشمندی و تحلیل شرایط به صورت پیشگامانه به مجموعه ای از سامانه دفاعی دست یافته ایم تا دچار غافلگیری از سوی دشمن نشویم بلکه دشمن نسبت به داشته های دفاعی ما غافلگیر شود.
وی با بیان اینکه اگر امریکا و اسرائیل لحظه ای در توان دفاعی ایران تردید می کردند، حملات به ایران را آغاز می کردند، افزود: امروز در بخش دفاع و صنایع دفاعی روی مواردی کار و توان افزایی می کنیم که به هنگام درگیری، پیروزی را برای ما تضمین کند.

وزیر دفاع گفت: امروز قادریم به لحاظ برآوردهای اطلاعاتی، تهدیدات متصور در مسیر حرکت ملت را شناسایی و با اشراف اطلاعات که داریم آنها را خنثی کنیم. وی افزود: وزارت دفاع با بسیاری از دانشگاه ها همکاری دارد، تعداد ۳۰۰ رساله دکترا در مسیر تامین دانش و فناوری دفاعی مورد نیاز را حمایت کرده است.دهقان گفت: در مقابل تهدیدات همواره ایستادگی کرده‌ایم و از ملت ایران در مقابل تهدیدات دفاع می کنیم.

وی تصریح کرد: برای حفظ استقلال مادی و معنوی کشور هزینه های بسیاری را پرداخت کرده ایم و این هزینه ها دستاوردها و ارزش بزرگی را خلق کرده است که باید ضمن پاسداری از آنها تلاش کنیم تا با بهترین شکل ممکن به نسل های بعدی منتقل شود.

دهقان در عین حال تصریح کرد: بهترین مسیر برای انتقال این امر، مسیر فرهنگی و ابزار هنر است زیرا نباید نسل آینده را نسبت به ارزش های کشور غافل نگه داریم.
وی گفت: مسئولان، صاحبان قلم، هنر و کسانی که دارای مرجعیت هستند، وظیفه دارند که ارزش های نظام را تبیین و ترویج کنند.

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.