×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2093920 370 - اولین جنگنده های اف ۳۵ وارد استرالیا شد
به گزارش میلیتاری نیوز، نیروی هوایی سلطنتی استرالیا روز دوشنبه ۲ فروند از جنگنده های ‘اف ۳۵’ را دریافت کرد و این هواپیماهای جنگی در پایگاه نیروی هوایی در خارج از شهر ‘بریزبن’ فرود آمدند.
 
نخستین گروه از این جنگنده ها ۱۵ سال بعد از اینکه دولت فدرال استرالیا برای نخستین بار اعلام کرد برای توسعه برنامه دفاعی خود این جنگنده ها را از آمریکا خریداری می کند، وارد این کشور شدند.
 
به نوشته روز سه شنبه تارنمای شبکه ‘ای.بی.سی’، پیش بینی می شود این جنگنده های ‘اف ۳۵ اس’ اواخر هفته جاری در نمایش هوایی عمومی در ویکتوریا که ‘مالکوم ترنبول’ نخست وزیر استرالیا نیز شرکت دارد، نمایش اجرا کنند.
 

قرار بود این ۲ جنگنده اف ۳۵ استرالیا بین سال‌ های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ تحویل شود.

وزیر دفاع استرالیا اخیرا اعلام کرد ورود این جنگنده های جدید می تواند پیام مهمی به منتقدان باشد.
 
دولت فدرال استرالیا در حال آماده سازی برای هزینه کردن ۱۷ میلیارد دلار استرالیا (بیش از ۱۳ میلیارد دلار آمریکا) به منظور تحویل گرفتن ۷۵ فروند جنگنده ‘اف ۳۵ اس’ از سال ۲۰۱۸ است.
 
دولت پیشین استرالیا در راستای اجرای طرح‌ های بلندمدت خود به خرید حدود ۱۰۰ جنگنده تهاجمی ‘اف ۳۵’ از شرکت ‘لاکهید مارتین’ آمریکا متعهد شد.
 
دولت استرالیا در ابتدا اقدام به خرید ۱۴ جنگنده اف ۳۵ و سه اسکادران عملیاتی از این نوع هواپیما و در جمع ۷۵ فروند هواپیما کرده است.
 

گزینه دیگر دولت استرالیا خرید۲۵ جنگنده ‘اف ۳۵’ از سال ۲۰۳۰ است تا آنها را جایگزین ‘سوپر هورنت‌ها’ در زمانی که از رده خارج می‌ شوند، کند. در این صورت تعداد کل جنگنده ‌های اف ۳۵ استرالیا تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ فروند می ‌رسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.