×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2086354 198 - بودجه تقویت بنیه دفاعی ۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافتبه گزارش میلیتاری نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۴ اسفند) پارلمان و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۶ کل کشور با اکثریت آراء، بند الحاقی ۲ تبصره یک این لایحه را تصویب کردند.

طبق این مصوبه مجلس، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد وجوه ارزی ناشی از طرح دعاوی در مراجع بین‌المللی و کشورهای خارجی را تا سقف چهل هزار میلیارد (۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۶۵ جدول شماره(۵) این قانون واریز کند.

براساس این گزارش، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ درباره این بند از لایحه بودجه ۹۶، گفت: اگر این حکم وجود نداشته باشد، حق ملت ایران که از دعاوی بین‌المللی وصول می‌شود، ضایع خواهد شد.

وی افزود: ما در واقع با پیش‌بینی این حکم می‌خواستیم طبق مصوبه مجلس در برنامه ششم این مبلغ را برای تقویت بنیه دفاعی اختصاص دهیم که قطعی الوصول است.

همچنین نمایندگان مجلس با اکثریت آراء بند الحاقی ۳ تبصره یک لایحه بودجه ۹۶ کل کشور را نیز تصویب کردند که براساس آن وزارت نفت مکلف شد سه درصد(۳%) از مبلغ قراردادها و پیمان‌های خود را در مناطق نفت‌خیز و گاز خیز و پیرامون حوزه‌های نفتی و گازی پس از واریز به خزانه واریز کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.