×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2085997 795 - افزایش ۷۴ درصدی صادرات تسلیحات نظامی چین

به گزارش میلیتاری نیوز، چین به شدت در حال کم کردن وابستگی و نیازهای نظامی خود از کشورهای دیگر است و همزمان به ۴۴ کشور که بیشتر آسیایی و آفریقایی هستند تسلیحات صادر می کند.

 

چین در پنج سال گذشته توانسته است با بالا بردن توان نظامی خود در داخل واردات اسلحه را کاهش دهد و همزمان در همین مدت با پیشرفت هایی که حاصل کرده موفق به افزایش ۷۴ درصدی صادرات جنگ افزارهای نظامی به کشورهای دیگر شود.

 

با توجه به بالا گرفتن تنش ها در آسیا و اقیانوس آرام و همچنین دریاهای جنوبی و شرقی، چین از سال ۲۰۱۲ میلادی به این طرف در خریدهای تسلیحاتی کشورهای منطقه نقشی فزاینده ای داشته است.

 

در مقایسه دو دوره پنج ساله می توان مشخصا دریافت که بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ میلادی صادرات اسلحه چین به کشورهای دیگر در مقایسه با دوره پنج ساله قبلی ۷۴ درصد رشد کرده است.

 

این در شرایطی است که گزارش روز سه شنبه روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ به نقل از موسسه تحقیقاتی استکهلم که صادرات نظامی کشورها را بررسی می کند، نشان می دهد رشد صادرات تسلیحاتی در دنیا بین ۳٫۸ تا ۶٫۲ درصد بوده است.

 

گزارش ها نشان می دهد که در حال حاضر آمریکا و روسیه در رده های اول و دوم صادرکنندگان بزرگ تسلیحات دنیا هستند و چین رده سوم را از آن خود کرده است.

 

در شرایطی که آمریکا به بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه جهان سلاح می فروشد چین ۶۰ درصد از تسلیحات خود را به پاکستان، میانمار و بنگلادش فروخته و ۲۲ درصد از انواع تجهیزات نظامی را نیز روانه آفریقا کرده است.

 

برخی از گزارش ها حاکی است که ارزش صادرات تسلیحات چین بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ میلادی بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار بوده است.

 

بالا رفتن توان نظامی چین بخصوص در ساخت راکت ها و موشک اندازها و صادرات آنهابه کشورهای دیگر موجب شده است تا واردات تسلیحاتی این کشور در پنج سال گذشته در مقایسه با دوره قبلی ۱۱ درصد کاهش داشته باشد.

 

چین هنوز برای تامین برخی از قطعات و تسلیحات از جمله برای جنگنده ها به واردات از کشورهای روسیه، اوکراین و فرانسه وابسته است.

 

چین همچنین هنوز خریدار بزرگ هواپیماها و بالگردهای باربری، کشتی ها و انواع وسایل حمل و نقل نظامی است.

 

بررسی های موسسه تحقیقاتی استکهلم نشان می دهد که با افزایش تنش ها در دریای جنوبی خریدهای تسلیحاتی ویتنام ۲۰۰ درصد و برای فیلیپین در پنج سال گذشته بالغ بر ۴۲۰ درصد افزایش داشته است.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.