×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2080108 950 - ادامه عملیات بازگشایی راه‌های فارس با استفاده از امکانات مهندسی سپاه

به گزارش میلیتاری نیوز، قادر شفیعی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروهای سپاه پاسداران و بسیج فارس در فرآیند امدادرسانی به آسیب‌دیدگان بارندگی مشارکت فعال دارند، اظهار داشت: هم‌اکنون امکانات مهندسی سپاه فارس در شهرستان‌هایی که از بارندگی اخیر آسیب‌دیده‌ در حال فعالیت و بازگشایی معابر و راه‌های مواصلاتی است.

 

وی با بیان اینکه نیروهای سپاه پاسداران و بسیج فارس پیش از آغاز بارندگی در حالت آماده‌باش بودند، گفت: هم‌اکنون نیروهای بسیج با استفاده از ماشین‌آلات مهندسی سپاه در حال بازگشایی راه‌های مواصلاتی روستاهای آسیب‌دیده در شهرستان‌های لارستان، جهرم، فسا، نی‌ریز و داراب هستند.

شفیعی خاطرنشان کرد: مقادیر کافی اقلام غذایی، چادر، پتو و سایر اقلام ضروری در شهرستان‌های فارس آماده‌ شده و سالن‌های ورزشی و مکان‌های امن برای اسکان آسیب‌دیدگان احتمالی آماده است.

وی افزود: بر اثر بارش شدید باران راه‌های مواصلاتی روستاهای عمادشهر لارستان دچار آبگرفتگی شده بود که با حضور به‌موقع نیروهای بسیج آب‌گرفتگی رفع و با ایجاد موانع از حرکت آب به سمت ساختمان‌های مسکونی در روستاها جلوگیری شد.

معاون روابط عمومی سپاه فجر فارس ادامه داد: بارش شدید باران در شهرستان داراب موجب آب‌گرفتگی و انسداد راه‌های روستایی شده بود که با حضور نیروهای سپاه و بسیج این مشکل تا حدود بسیاری رفع شده است.

وی افزود: نیروهای بسیج و سپاه قیروکارزین با استفاده از امکانات مهندسی سپاه و با همکاری سایر سازمان‌ها در تلاش هستند محورهای مسدودشده این شهرستان به‌ویژه محور مواصلاتی دهستان هنگام را به حالت عادی بازگردانند.

این مسؤؤل در ادامه گفت: در شهرستان نی‌ریز نیروهای بسیج و سپاه با حضور در مناطق ناایمن با ایجاد موانع از حرکت آب به سمت خانه‌های مسکونی جلوگیری و خانواده‌های در معرض خطر را به مکان امن منتقل کرده‌اند.

شفیعی افزود: نیروهای بسیج در شهرستان مهر بیش از ۵۵ خانواده و خودرو به همراه تعدادی از عشایر این منطقه را که در محاصره سیل قرار داشتند به مکان امن منتقل و با ایجاد موانع از ورود سیل به مدارس و خانه‌های مسکونی این شهرستان جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: تعدادی از عشایر شهرستان جهرم در سالن ورزشی که پیش‌ازاین به چادر و تجهیزات موردنیاز تجهیز شده بود انتقال یافتند، همچنین نیروهای سپاه این شهرستان پس از بررسی بافت ناایمن محله خاوران جهرم ۲۵ خانواده را به مکان امن انتقال دادند.

معاون روابط عمومی سپاه فجر فارس اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ نیروی زبدۀ سپاه و بسیج در حال امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده فسا هستند، و در پِی بارش شدید باران نیروهای بسیج فسا با حضور در مناطق ناایمن به فرآیند انتقال خانواده‌ها به مکان‌های امن کمک کردند و با ایجاد موانع تا حد امکان از ورود آب به ساختمان‌ها جلوگیری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای بسیج علاوه‌بر حضور در فرآیند امدادرسانی، در انتقال و اسکان آسیب‌دیدگان، توزیع اقلام غذایی و تامین امنیت مناطق آسیب‌دیده حضور فعال دارند.

معاون روابط عمومی سپاه فجر فارس ادامه داد: نیروهای سپاه پاسداران از تیپ المهدی (عج) جهرم و تیپ انصارالمهدی (عج) فسا به همراه امکانات مهندسی سپاه در فرآیند امدادرسانی به آسیب‌دیدگان بارندگی در فارس مشارکت فعال دارند.

شفیعی بابیان اینکه نیروهای بسیج و سپاه تا پایان فرآیند امدادرسانی در کنار مردم و سایر امدادگران حضور دارند، خاطرنشان کرد: نیروهای بسیج و سپاه پاسداران در شهرستان‌های فارس برای خدمت‌رسانی به مردم شریف این استان در صورت نیاز تا پایان هفته در حالت آماده‌باش خواهند بود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.