×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش میلیتاری نیوز، آزمایش این موشک رهگیر و بازدارنده که موشک «تقاطعی» نیز خوانده می شود، روز شنبه (۱۶ بهمن ماه) صورت گرفته اما رسانه های منطقه خبر آن را امروز سه شنبه منتشر کرده اند.

 

این موشک از مدل موشک های «اس ام» است که در گزارش روز سه شنبه خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، نوع آن «اس ام ـ ۳ بلاک» عنوان شده است.

 

گفته می شود صنایع نظامی آمریکا و ژاپن به طور مشترک آن را تولید کرده اند.برای پرتاب این موشک از یک فروند ناوشکن آجیس استفاده شده و طرفین توانسته اند با پرتاب آن یک موشک بالستیک میان برد را در فضا هدف قرار دهند.

 

این آزمایش در شرایطی صورت می گیرد که کره شمالی می گوید در مرحله نهایی آزمایش یک فروند موشک قاره پیمای بالستیک قرار دارد که خاک آمریکا را هدف قرار می دهد و قادر به حمل کلاهک هسته ای است.
2063077 648 - انجام آزمایش موشکی توسط ژاپن و آمریکا+عکس

 

پنتاگون پیشتر نسبت به چنین ادعایی ابراز تردید کرده اما دولت آمریکا تاکید کرده است که حتی در چنین صورتی آن موشک را در فضا هدف قرار خواهد داد.

 

این خبر در شرایطی اعلام می شود که جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در هفته گذشته از کره جنوبی و ژاپن دیدار کرد و گفت که واشنگتن در برابر کره شمالی و چین از این دو کشور حمایت و دفاع می کند.

 

گزارش یونهاپ حاکی است که موشک مذکور از جمله موشک هایی است که برای هدف قرار دادن موشک های بالستیک میان برد تولید شده است و قابلیت پرتاب از روی سایت ها و کشتی های آجیس برخوردار است.

 

آمریکا این موشک را بخشی از سامانه موشکی بالستیک دفاعی آجیس می داند و آزمایش ها را نمونه ای از همکاری های نظامی و صنایع موشکی با ژاپن دانسته و افزوده است که دو کشور در حال تقویت توان دفاعی موشکی خود هستند.

 

متیس هفته قبل در کره جنوبی گفت که آمریکا همچنان مایل به اجرای برنامه سامانه موشکی پیشرفته موسوم به «تاد» در کره است.

 

آمریکا بر این باور است که ساخت موشک های تقاطعی و بازدارنده «اس ام» می تواند این کشور و متحدانش را از تهدید موشک های بالستیک در نقاط مختلف دنیا حفاظت کند.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.