×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2044905 223 - دولت تایلند خرید زیردریایی از چین را تایید کرد

به گزارش میلیتاری نیوز، زیردریایی ها که تایلند از چین خریداری می کند از مدل ‘یوان اس.۲۶٫تی’ است که به پیشرفته ترین تجهیزات مجهز می باشد، اما چینی ها بیشترین خدمات پس از فروش را به مشتری می دهند.

 

انتظار می رود نخستین زیردریایی طی ۶ سال آینده وارد نیروی دریایی تایلند شود.

 

به نوشته تارنمای ‘بانکوک پست’، ‘جومپول لومپیکانون’ سخنگوی نیروی دریایی تایلند، گفت مجلس شورای ملی قانونگذاری بودجه خرید این زیردریایی را برای سال ۲۰۱۷ تصویب کرد.

ارتش تایلند ۱۰ تانک و خودرو نظامی را علاوه بر ۲۸ تانک که سال گذشته برای دریافت آن توافق شد، از چین خریداری می کند.

 

روابط تایلند با چین پس از سردی در مناسبات بانکوک – واشنگتن قدیمی ترین متحد آمریکا در جنوب شرق آسیا بدنبال کودتای سال ۲۰۱۴ میلادی در تایلند تقویت شد.

 

مقام نیروی دریایی تایلند گفت که این زیر دریایی از نوع ‘یوان اس.۲۶٫تی’ خواهد بود و نخستین زیردریایی از سه زیردریایی چینی است که نیروی دریایی در نظر دارد آن را به مبلغ کل ۳۶ میلیارد بات (یک میلیارد و ۲۱ میلیون دلار) خریداری کند.

 

به گفته منابع امنیتی منطقه، مالزی در حال حاضر از ۲ زیردریایی در منطقه بهره مند است و سنگاپور دارای چهار زیردریایی است.

 

ویتنام دیگر کشور جنوب شرق آسیا نیز دارای ۶ زیردریایی است و اندونزی نیز روند جایگزینی زیردریایی های قدیمی آلمانی را با سه فروند زیردریایی جدید ساخت کره جنوبی طی می کند.

 

چین در تلاش است با تولید انبوه انواع زیردریایی، به تدریج به یک فروشنده بزرگ زیردریایی های مختلف از جمله زیردریایی های نظامی در دنیا تبدیل شود.

 

چین هنوز برای تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ در این عرصه رقبای سرسخت غربی چون آلمان، فرانسه و هلند را پیش رو دارد که سالهاست جایگاهشان را به عنوان یک فروشنده زیردریایی و تجهیزات دریایی تثبیت کرده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.