×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2030452 200 - سنگاپور خواستار بازگرداندن فوری ادوات نظامی اش از هنگ کنگ شد

به گزارش میلیتاری نیوز، نگ انگ هن وزیر دفاع سنگاپور در پارلمان این کشور گفت که ‘لی هسین لونگ’ نخست وزیر از ‘لئونگ چون یینگ’ رئیس اجرایی هنگ کنگ خواسته هر چه سریعتر ادوات نظامی سنگاپور را که در اختیار هنگ کنگ قرار گرفته است به سنگاپور بازگرداند.

 

این وسایل شامل ۹ نفربر حمل نظامیان است که پس از انجام رزمایشی در تایوان به سنگاپور ارسال شد، اما دولت هنگ کنگ به دلیل آنچه مسائل گواهینامه ای خوانده است، آنها را توقیف و نگهداشته است.

 

شبکه خبر آسیا روز چهارشنبه گزارش داد، نخست وزیر سنگاپور با ارسال نامه ای به رئیس اجرایی هنگ کنگ بر حق مالکیت دولت سنگاپور بر این وسایل نظامی تاکید کرده و خواستار برگرداندن سریع آنها شده است.

 

مقامات هنگ کنگی نیز در پاسخ به این نامه اعلام کردند مراحل انجام تحقیقات پیرامون این مساله بر اساس قوانین هنگ کنگ ادامه دارد و روشن شدن زوایای مختلف آن نیازمند گذشت زمان است.

 

وزیر دفاع سنگاپور گفت: موضع حقوقی این است که تجهیزات نگهداشته شده در هنگ کنگ اموال دولت سنگاپور به حساب می آیند و اگرچه با حمل کننده تجاری منتقل شده اند، اما دارای مصونیت هستند. این بدین معناست که نمی توان این وسایل را به صورت قانونی توسط سایر کشورها نگهداری و یا توقیف کرد.

 

این مقام سنگاپوری همچنین تصریح کرد که در سال ۲۰۱۰ نیز برخی وسایل نظامی کره جنوبی از جمله چند تانک توسط مقامات هنگ کنگی توقیف و پس از مدتی به این کشور بازگردانده شدند.

 

‘نگ انگ هن’ وزیر دفاع سنگاپور با اشاره به روابط دوستانه کشورش با هنگ کنگ اظهار امیدواری کرد که این مساله به زودی با رضایت طرفین حل شود و دوستی دو طرف ادامه یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.