×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2013057 322 - اولین رزمایش ناو هواپیمابر چین در دریای چین جنوبی

به گزارش میلیتاری نیوز، این ناو بر اساس بیانیه ای که روز سه شنبه توسط وزارت دفاع چین منتشر شده، به همراه شماری از جنگنده ها و ناوشکن های این کشور رزمایش بزرگی انجام داده است.

 

انجام این رزمایش پس از آن صورت می گیرد که حملات لفظی آمریکا علیه چین و تهدید به رویارویی با پکن در دریای جنوبی طی هفته های گذشته شدت قابل توجهی یافته است.

 

همچنین پیش از این ژاپن، تایوان و آمریکا نیز نسبت به حرکت این ناو به سوی این منطقه جهت برگزاری رزمایش واکنش نشان دادند و به آن اعتراض کردند.

 

در بیانیه منتشره در تارنمای وزارت دفاع چین آمده که چندین فروند جنگنده «جی ـ ۱۵» چین نیز نشست و برخاست هایی از روی عرشه ناو «لیائونینگ» داشته اند.

 

شنبه این هفته چین اعلام کرد که ناو هواپیمابر خود را به همراه چندین جنگنده به سمت آبهای اقیانوس آرام غربی حرکت داده است تا در این منطقه رزمایش برگزار کند.

 

همزمان تایوان هم اعلام کرد که به دلیل عبور ناو هواپیمابر چین به همراه پنج ناوشکن دیگر از آبهای جنوبی این جزیره، جنگنده های خود را برای هر حادثه احتمالی به حال آماده باش در آورده است.

 

چین و تایوان پس از روی کار آمدن خانم «تسای اینگ ون» به عنوان رهبر تایوان در سال گذشته میلادی روابطی تیره داشته اند.

 

چین ناو هواپیمابر خود را درست موقعی به این منطقه اعزام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آینده آمریکا با «تسای» گفت و گوی بی سابقه تلفنی انجام داد و به دنبال آن نسبت به اصل «چین واحد» بی اعتنایی نشان داد.

 

«لیائونینگ» که تنها ناو هواپیمابر کشور چین محسوب می شود بر اساس ناو هواپیمابر سنگین «واریاگ» اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده است که در سال ۱۹۹۸ از اوکراین خریداری شد.

 

چین در سال ۲۰۱۳ میلادی اعلام کرد کار بر روی تجهیز این ناو به پایان رسیده و در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ (آبان – آذر) از آمادگی آن برای عملیات رزمی خبر داد که اولین رزمایش آن اواخر ماه دسامبر (آذر – دی) میلادی در خلیج «بوهای» در شمال کشور برگزار شد.

 

چین که تنش هایش با آمریکا و ژاپن در دریاهای شرقی و جنوبی به شدت افزایش یافته است اعلام کرده در حال ساخت دومین ناو هواپیمابر خود است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.