×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تانک قدرتمند لئوپارد ۲A7 بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت های معتبر میلیتاری تودی و آرمی تکنولوژی قویتربن تانک جهان لقب گرفت.

بر اساس این گزارش تانک قدرتمند لئوپارد ۲A7 ساخت آلمان در رده اول و بهترین تانک جهان شد.

همچنین تانک Abrams M1A2 ساخت آمریکا دوم و تانک K2 Black Panther ساخت کره جنوبی در مکان سوم قرار گرفتند.

تانک قدرتمند لئوپارد ۲A7 یک تانک بی نظیر و قدرتمند میدان نبرد است که تاکنون نتایج نشان از آن دارد که این برنامه بسیار موفق عمل کرده است. اولین رونمایی این تانک در سال ۲۰۱۰ صورت گرفت. لئوپارد ۲A7 یک ارتقاء ارزشمن از نسخه ی ۲A6 است که شامل برخی از زیر سیستم هایی از Leopard 2 است و همچنین لئوپارد ۲A7 برای جنگ های شهری، درگیری های سطحی و همچنین عملیات های ارتش در نظر گرفته شده است. در حال حاضر این تانک برترین تانک دنیا می باشد.

این تانک در طبقه تانک های پرسرعت قرار می گیرد و بیشینه سرعت آن به ۷۲ کیلومتر بر ساعت می رسد و می تواند در حالت “کروز” برد ۴۵۰ کیلومتری را با این سرعت طی کند.

bw kpz leopard 2 a7plus IMG 3911 - لئوپارد ۲A7 قویترین و قدرتمند ترین تانک جهان

تانک لئوپارد ۲A7 یک بسته ی ماژولار است که دیگر ورژن های Leopard 2 می توانند به نسخه ی استاندارد ۲A7 تبدیل (ارتقاء) شوند. سیستم نبرد این تانک میتواند بر اساس مقررات برای مشتری های خارجی بهینه سازی گردند. سیستم محافظتی این تانک بیش از پیش ارتقاء و بهبود بخشیده شده است و لئوپارد ۲A7 میتواند از زره های جانبی فعال بهره مند گردد که با محافظت ۳۶۰ درجه از نفوذ و یا تخریب گلوله ها RPG جلوگیری می کند.

مورد دیگر زره جانبی جدیدی است که میتواند در زیر بدنه جای بگیرد که از تخریب و یا نفوذ مین های کنار جاده ای (شامل مین های زمینی) و IED ها جلوگیری کند. لئوپارد ۲A7 با توپ اصلی Rheinmetall 120 میلیمتری و smoothbore L55 مجهز می شود و برخی اسلحه هایی که در نسخه ی ۲A6 استفاده می گردند که در مقایسه با Leopard 2 از محدوده ی آتش بیشتر و قدرت تخریب پذیری بهتر بهره می برد. برخلاف سایر تانک های امروزی، لئوپارد ۲A7 از بارگذاری خودکار استفاده نمی کند و مهمات مورد استفاده در این تانک کاملا سازگار با مهمات استاندارد ناتو است.

leopard 2a7 l1 - لئوپارد ۲A7 قویترین و قدرتمند ترین تانک جهان

مهمات بهسازی شده و قابل برنامه ریزی HE که جدیدا وارد عرصه ی خدمت شده اند قادرند هدف هایی که در سنگر پناه گرفته و یا درون ساختمان هستند را در تیررس قرار دهند. ۴۲ گلوله در خشاب اصلی قرار میگیرند و ۱۵ گلوله نیز در برجک آماده باش هستند. باقیمانده ی گلوله ها در خود تانک ذخیره می شوند.

نسخه لئوپارد ۲ ای ۷ که در جایگاه برتری تانک ام بی تی جهان قرار دارد دارای یک زره منفعل  با پوشش ۳۶۰ درجه برای مقابله با کلاهک های خرج گود مانند موشک ها و راکت های ضد تانک است. از روبروی  برجک  در بخش های مختلف  زره  دارای  مقاومت  ۱۲۰۰ تا ۲۱۰۰  م م در برابر خرج گود است (برای  نمونه موشک کورنت روسی تنها  نفوذ ۱۳۰۰ م م دارد) و ۷۶۰  تا ۱۲۰۰   م م در برابر مهمات  انرژی جنبشی شلیک شونده از تانک را دارد  که عملا در این بخشی از زره هیچ مهماتی توان نفوذ ندارد. زره مژولار بوده و به راحتی طی چند دقیقه  تعویض می شود .

leopard 2a7 l - لئوپارد ۲A7 قویترین و قدرتمند ترین تانک جهان

این نسخه دارای  موتور ۱۵۰۰ اسب بخاری مشابه نسخه ای ۶ است و همچنین از توپ لوله بلند ال ۵۵  دوباره مشابه نسخه قبلی استفاده میکند. لئوپارد ای ۷ دارای  یک مسلسل کنترل شونده از درون  تانک به کمک سامانه دید پانورماتیک فررمانده است  که برای نبرد شهری طراحی شده.تانک دارای دوربین دید حرارتی  جلو و عقب برای راننده است  و فرمانده و توپچی  نیز دارای  سامانه دید حرارتی جدیدی هستند . دارای  ۴۲  گلوله ۱۲۰ م م  است و از یک تیغه بلدیزر برای باز کردن راه بهره میبرد.

 

, قویترین تانک جهان , قویترین تانک ایران , قویترین تانک دنیا , قویترین تانک , قویترین تانکهای جهان , قویترین تانک جنگی دنیا , قویترین تانک ها , قویترین تانک های دنیا , قویترین تانک روسیه , قویترین تانک امریکا ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.