×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1430406 458 - تلاش آل‌سعود برای خرید صدها تانک لکلرک از فرانسه

به گزارش میلیتاری نیوز و به نقل از فرانس پرس، فابیوس قرار است از روز دوشنبه در سفر ۲ روزه از امارات متحده عربی و عربستان سعودی دیدن کند.
«رومان نادال» سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه روز جمعه گفت: سفر فابیوس به امارات با هدف تقویت روابط دوجانبه صورت می گیرد. وی سپس به عربستان سفر خواهد کرد و امیدواری خود را به تحکیم روابط با عربستان به عنوان شریکی راهبردی در سایه اوضاع تنش آلود خاورمیانه ابراز خواهد کرد.
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، بررسی بحران سوریه و آثار آن بر منطقه به ویژه بر لبنان از محورهای مهم سفر فابیوس به عربستان و امارات است.
همزمان با انتشار این خبر، یک منبع آگاه در وزارت دفاع فرانسه به رسانه های این کشور گفت: عربستان سعودی در حال بررسی خرید «چند صد عراده تانک فرانسوی لوکلیرک» است؛ تانک هایی که امارات هم چند عراده از آن را در اختیار دارد.
این منبع آگاه افزود: این خبر را از شرکت سازنده این تانک (نکستر) شنیدیم.خبر خیلی خوبی است. ما از تعداد زیادی ماشین آلات جنگی؛ صدها عراده تانک صحبت می کنیم.
شرکت سازنده این تانک که در سال ۲۰۱۵ با شرکت آلمانی «کراوس ماوی ویگمن» سازنده تانک های لئوپارد پیمان همکاری بست در اوایل سال ۲۰۰۰ از ساخت تانک های لوکلیرک دست کشید. به نظر می رسد سفارش احتمالی جدید عربستان خونی تازه را در رگ های این شرکت ورشکسته فرانسوی جاری کند.
در سال ۲۰۱۵ فرانسه بیش از ۱۰۰ میلیون یورو تجهیزات نظامی به عربستان سعودی فروخت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.