×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1990720 431 - ساخت اولین هواپیما با مشارکت اوکراین و عربستان

به گزارش میلیتاری نیوز، جشن رونمایی اولین نوع تولید شده از این هواپیما قرار است روز سه شنبه در شهر ‘کی یف’ اوکراین با حضور مقام های عریستان و اوکراین برگزار شود.

 

همچنین قرار است که آزمایش های اولیه و پرواز این هواپیما در آسمان و فرودگاه های عربستان در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت)۲۰۱۷ صورت گیرد.

 

هواپیماهای ‘AN-132’ نوع جدید و پیشرفته هواپیماهای ‘AN-32’ چند منظوره است که در نوع پیشرفته آن از جدید ترین موتورها و تجهیزات الکترونیک استفاده شده است.

 

شرکت اوکراینی آنتونوف با سرمایه گذاری و همکاری مشترک عربستان سعودی در ماه های گذشته از اقدام برای یک پروژه جدید مشترک به منظور تولید یک هواپیمای ترابری چندمنظوره با عنوان AN-132 خبر دادند . پیش بینی شده که از این هواپیمای ترابری برای جابجایی ۹ تن محموله در مسافت های کوتاه و متوسط بهره گرفته شود.

 

در برنامه تولید این هواپیما ، شرکت های بزرگ و معتبری از سراسر جهان همچون پرات اند ویتنی کانادا ، جنرال الکتریک ، هامیلیتون و … شرکت داشته اند .

 

آنتونوف ۱۳۲ جایگزینی برای هواپیماهای قدیمی ترابری سبک’ An-32′ و’ An-26′ خواهد بود . An-132 در مقایسه با دیگر هواپیماهای مزبور از امتیازاتی برخوردار است ؛ این هواپیما تا ۱/۷ برابر An-26 و ۱/۴ برابر An-32 قادر به جابجایی محموله خواهد بود و سیستم ناوبری این هواپیما ساخت شرکت هانی ول ‘honeywell’ می باشد.

 

پیش بینی شده است که این هواپیما قادر به نشست و برخاست از باندهای غیرآسفالت باشد علاوه بر این تخمین زده می شود که حدود ۹۰۰ فروند از این هواپیما تولید شود و به فروش برسد.

 

شرکت های وابسته به شرکت توسعه و سرمایه گذاری تکنولوژی عربستان در فوریه (بهمن- اسفندماه) سال ۲۰۱۶ پنج توافقنامه همکاری در زمینه تکنولوژی و صنعت با شرکت های مختلف خارجی به امضا رساندند.این شرکت ها برای ساخت پنج شرکت تخصصی در عربستان در زمینه حمل و نقل و بومی سازی تکنولوژی و صنایع پیشرفته در زمینه نظامی و غیرنظامی و ماهواره ای و راداری و نیز انرژی پاک با همکاری شهرک علوم تکنولوژی ملک عبد العزیز فعالیت می کنند.

 

طبق این گزارش٬ یکی از این توافقنامه ها، توافقنامه تاسیس شرکت عربستانی با همکاری شرکت تکنولوژی هوایی عربستان و شرکت ‘سیکورسکی یواچ’ آمریکایی برای توسعه و نوسازی و تولید بالگردهای ‘بلک هاوک’ در عربستان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.