×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1968732 195 - تراشه چینی و از کار افتادن ناوهای آمریکا و انگلیس

به گزارش میلیتاری نیوز، در مطالب منتشر شده به دو ناوشکن از کشورهای آمریکا و انگلیس اشاره شده که ادعا شده به دلیل استفاده از این تراشه ها دچار نقص فنی شده و از کار افتاده اند.
 
یکی از رسانه هایی که این مطلب را منتشر کرده تارنمای «پراودا» از روسیه است که با تکذیب روز شنبه تارنمای «مردم» ارگان حزب حاکم چین مواجه شد.
 
ظاهرا «پراودا» در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که با نقص فنی بوجود آمده، ناوشکن پیشرفته آمریکا موسوم به «زوم وات» به یک قوطی کنسرو بی مصرف تبدیل شده است.
 
همین رسانه افزوده است که ناوشکن پیشرفته «بریتیش رویال دوکان اچ ام اس» انگلیس نیز به دلیل بکار بردن تراشه ها و میکروچیت های تولید کشور چین در تجهیزات خود در مسیر یک ماموریت از کار افتاد و ناکام ماند.
 
روزنامه «مردم» چین در مطلبی با اشاره به گزارش رسانه روسی و تکذیب موارد یاد شده خاطرنشان کرد که مشکلات بوجود آمده ربطی به تولیدات تراشه چین ندارد.
 
از سوی دیگر رسانه روسی اعلام کرده که چنین تراشه هایی در بسیاری از تجهیزات دیگر نظامی بکار رفته و در سامانه های نظامی و مخابراتی که اخیرا انگلیس و آمریکا ساخته اند از آنها استفاده شده است.
 
گزارش ها حاکی است، ناوشکن پیشرفته شکافنده آمریکا در کانال پاناما دچار نقص فنی شده و ناوشکن انگلیسی نیز در ماه جاری میلادی به دلیل نقص فنی به اولین بندر بازگردانده شده و در هر دو ناوشکن مزبور از تراشه های ساخت چین استفاده شده که همین موضوع علت نقص فنی دو ناو بوده است.
 
با این وصف «جانگ جونشی» از موسسه تحقیقات آکادمی علوم نظامی نیروی دریایی چین می گوید که اصولا آمریکا کمتر از تجهیزات وارداتی برای ساخت تسلیحات استفاده می کند و اگر تراشه های چینی را خریداری کرده باشد،‌ پس از بررسی های امنیتی بسیار ویژه دست به چنین کاری زده است و بعید به نظر می رسد مشکل تجهیزات چینی باشد.
 
روزنامه گلوبال تایمز چین هم می نویسد: این گستاخی است که علت از کار افتادن این ناوشکن ها تجهیزات تولیدی چین معرفی شود و به چهره این کشور به عنوان یک تولیدکننده بزرگ کالا در دنیا لطمه وارد آید.
 

گزارش یادآور می شود، این اولین بار نیست که ناوهای غربی دچار نقص فنی می شوند و در سال ۲۰۱۴ میلادی ناو «دوکان» انگلیس در جریان یک رزمایش دچار نقص فنی شد و از کار افتاد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.