×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1973774 276 - انگلستان ۲۰ فروند پهپاد آمریکایی می خرد

به گزارش میلیتاری نیوز، روزنامه گاردین در گزارشی امروز دوشنبه نوشت: وزیر دفاع انگلیس اعلام کرده است که قراردادی ۱۲۵ میلیون دلاری با شرکت آمریکایی « جنرال اتومیکس General Atomics » برای توسعه نوعی هواپیمای بدون سرنشین امضا کرده است و قصد دارد در نهایت ۲۰ فروند از این هواپیماهای بدون سرنشین را خریداری کند.
 
این روزنامه انگلیسی به نقل از فالون افزود: «ما قصد داریم ۲۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین از این شرکت آمریکایی بخریم و به این ترتیب ناوگان فعلی ما دو برابر خواهد شد.»
 
وزیر دفاع انگلیس افزود: « ۱۰ پهپاد انگلیس هنوز قابلیت پرواز دارند اما باید به فکر خرید پهپادهای پیشرفته و ارتقا یافته باشیم.»
 
وی تصریح کرد: انگلیس با تهدید های فزاینده ای مواجه است و باید به دنبال راهکار های جدید برای مقابله با دشمنانش باشد که توافق صورت گرفته میان وزارت دفاع و جنرال اتومیکس بخشی از تلاش‌ها برای افزایش هزینه‌های دفاعی و پایبندی به تعهدات در چارچوب ناتو است.
 
به گفته وزیر دفاع انگلیس، پهپادهای جدید برای مقابله با داعش در سوریه و عراق مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
گاردین نوشت: «تونی داگلاس» نماینده وزارت دفاع آمریکا در این کنفرانس نیز این توافق را نماد همکاری های نظامی انگلیس و آمریکا برشمرد.
 

به نوشته این روزنامه انگلیسی، وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا به کنگره این کشور گفته بود که انگلیس می‌خواهد ۲۶ فروند پهپاد پریدیتور را بخرد که ارزش آنها ممکن است به یک میلیارد دلار برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.