×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1972225 141 - سوت قطار اتمی روسیه به آلمان رسید

به گزارش میلیتاری نیوز، راه افتادن قطار موشکی بارگوزین می تواند بازگشت یک طرح اساسی دوران شوروی باشد که تضمینی برای در امان ماندن توان موشکی در مقابل حمله های پیشدستانه آمریکا و ناتو بود، ولی سال ۲۰۰۵ از رده خارج شد.
 
مطبوعات آلمان در این باره نوشته اند که نگرانی هایی در این کشور پس از آزمایش موفقیت آمیز یکی از مراحل قطار موشکی بارگوزین دیده می شود.
 
اسپوتنیک امروز (دوشنبه) به نقل از نشریه دی ولت نوشت: تصمیم ناتو در استقرار گردان‌های کوچک دفاعی در لهستان و کشورهای حوزه دریای بالتیک با واکنش شدید مسکو روبرو شد.
 
افزایش حضور نظامی در منطقه کالینینگراد و ارسال نیرو به مرزهای اروپایی روسیه، همگی ناشی از سیاست های غرب است.
 
رسانه آلمانی افزوده است: از نظر مسکو، غرب در پی افزایش نیروی ناتو در شرق اروپا، از حد خود پا را فراتر گذاشته و از این رو بازسازی قطار بارگوزین حاوی موشک های اتمی در حال پیگیری است.
 
خبرنگاران نشریه فوکوس نیز نگرانند، زیرا بارگوزین و موشک های ۴۷ تنی قاره پیمای آن که ممکن است، دورتر از مرزها و خط مقدم حضور داشته باشد، همواره جابجا می شوند و می توانند از دورترین نقاط اروپا را هدف قرار دهند.
 
اسپوتنیک همچنین نوشته است: اکنون برنامه بازسازی بارگوزین به گونه ای پیش بینی شده است تا از پوشش تورهای راداری دشمن برای شناسایی در امان بماند و مانند قطارهای معمولی ساخته می شود.
 
ماه گذشته نیز اعلام شد، موشک قاره پیمای ویژه این قطار مراحل آزمایش مشخصات موشکی را در پایگاه فضایی پلستسک (در شمال غرب روسیه) با موفقیت سپری کرده و نخستین پرتاب شبه رزمی نیز سال ۲۰۱۷ انجام می گیرد.
 
سامانه موشکی جدید ویژه قطار هسته ای به موشک های قاره پیمای مشابه «یارس» یا «ار.اس.۲۴» مجهز می شود.
 
بر اساس طرح ساخت سامانه موشکی بارگوزین، طول موشک قاره پیمای ویژه آن ۲۲٫۵ متر و وزن آن کمتر از ۴۷ تن است.
 
سامانه موشکی بازگوزین باید به گونه ای باشد که در واگن های قطار هسته ای جای گیرد و این قطارها نیز باید بتوانند در ریل معمولی تردد کنند.
 
مراحل طراحی این قطار به پایان رسیده و به زودی کار ساخت آن شروع می شود که انتظار می رود سال ۲۰۱۹ پایان یابد و نخستین قطار هسته ای به ارتش روسیه تحویل شود.
 
قطار هسته ای جدید شش موشک قاره پیما و آماده پرتاب خواهد داشت در حالیکه در مولودتس یا قطار موشکی دوره شوروی سه موشک قرار می گرفت.
 
مجموعه موشکی بارگوزین در قطاری معمولی با یک لکوموتیو مستقر می شود که تشخیص آن از هزاران قطار دیگر را ناممکن می کند.
 
ارتش شوروی سال ۱۹۸۷ نخستین قطار حامل موشک های قاره پیما را به خدمت گرفت و تا سال ۱۹۹۱ (زمان فروپاشی) تعداد این قطارها به ۱۲ دستگاه رسید.
 
در چارچوب پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی روسیه و آمریکا به نام استارت-۱، تمام قطارهای هسته ای روسیه نابود شد.
 
قطارهای حامل موشک های قاره پیمای شوروی با توجه به متحرک و امکان استقرار در هر نقطه در حداقل زمان، موجب نگرانی شدید آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بود.
 
موشک های اس.اس-۲۴ بزرگترین موشک های قاره پیمای ویژه قطار اتمی شوروی با ۱۰۴ تن وزن بود که برای حمل موشک های فوق سنگین به سه لوکوموتیو نیاز داشت.
 
طرح گسترده استقرار سامانه موشکی آمریکا در شرق اروپا و همچنین حضور گسترده نظامیان غربی در منطقه و کشورهای بالتیکی نزدیک یا همجوار روسیه، موجب نگرانی این کشور شده است.
 
ˈموشک های قاره پیما بخشی از جنگ افزارهای سه گانه هسته ای شامل تسلیحات هوایی، دریایی و زمینی را تشکیل می دهد که مجموعه آن نظام بازدارنده اتمی روسیه است.
 
برپایه گزارش های رسانه ای، آلمان کشور شکست خورده جنگ دوم جهانی، با میزبانی ۲۵۰ پایگاه (۲۷ درصد) از پایگاههای نظامی آمریکا در سراسر جهان، صدرنشین همپیمانی نظامی با پنتاگون به شمار می رود.
 
از سوی دیگر، برپایه گزارش پنتاگون در سال ۲۰۰۸ حدود ۵۵ هزار از ۸۱ هزار نظامی آمریکایی مستقر در اروپا، در آلمان حضور داشتند. سال ۲۰۱۲ نیز حدود ۲۵۰ هزار سرباز آمریکا خارج از مرزهای این کشور مستقر بودند که بعد از افغانستان و ژاپن، آلمان با ۴۷ هزار نظامی بیشترین سهم را داشت.
 
همچنین آمارها بیانگر آن است که در زمان کنونی آلمان محل خدمت حدود ۲۰ درصد نیروهای نظامی ایالات متحده مستقر در خارج است.
 

برپایه تحقیقات موسسه هریتیج آلمان در سال های۱۹۵۰ تا ۲۰۰۰ نیز این کشور نسبت به دیگر کشورها بیشترین شمار سربازان آمریکایی را به خاک خود راه داد و در مجموع شاهد حضور موقت ۱۰ میلیون نظامی آمریکایی بود.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.