×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1961244 420 - ایران، آماده حضور در آب‌های بین‌المللی با ساخت شناور بالگردبر و پایگاه‌های دریایی

به گزارش میلیتاری نیوز، هفته‌نامه «جینز دیفنس» چندی قبل در گزارشی به موفقیت ایران در ساخت شناور بزرگ بالگردبر اشاره نمود.

بر پایه این گزارش، دریادار «علی  فدوی» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشتم نوامبر سال جاری از موفقیت ایران در ساخت شناور بالگردبر بسیار بزرگ ویژه اشاره نمود.

این شناور بزرگ که «شهید نظری» نام دارد در ۱۳ سپتامبر سال جاری در بندر بوشهر رونمایی شد و عرشه این شناور و محل فرود بالگرد در تصویر به نمایش درآمده به وضوح مشخص هستند.

 بنابر اظهارات فرمانده نیروی دریایی سپاه ایران، این شناور قادر است ۱۰۰ خدمه و یک بالگرد را حمل کند و برد عملیاتی آن ۱۰ هزار کیلومتر است.

 به نوشته این هفته نامه، افزایش قابل توجهی در ظرفیت نفرات این شناور با توجه به پوستر به نمایش درآمده از سوی شرکت دریایی «صدرا» در نمایشگاه سپاه در اکتبر سال ۲۰۱۵ مشاهده می‌شود. در آن پوستر ظرفیت حمل خدمه و مسافر این شناور ۵۵ نفر عنوان شده بود.

از سوی دیگر حداکثر سرعت شناور بالگردبر شهید نظری ۲۸ نات دریایی اعلام شده و شکل بدنه شناور بالگردبر دارای مقاومت هیدرودینامیکی است و تعادل پایداری را در امواج بلند داشته و امکان حضور نیروی دریایی سپاه را در آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها فراهم می‌کند.

دریادار فدوی همچنین افزوده بود که این نسخه از شناور ساخت ایران در ماموریت‌های ویژه در آب‌های بین‌المللی استفاده می‌شود.

از سویی دیگر به دنبال اعلام روز شنبه رییس ستاد مشترک ایران مبنی بر احتمال ایجاد پایگاه دریایی در سوریه و یمن، خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» نوشت: «مقام‌های نظامی ایران برای نخستین بار از احتمال برپایی پایگاه‌های دریایی در کشوری دیگر در منطقه صحبت کردند.»

به نوشته آسوشیتدپرس، در حال حاضر هیچ کشوری خاورمیانه‌ای در یک کشور دیگر این منطقه پایگاه دریایی رسمی ندارد.

این خبرگزاری نوشته است که ایران به طور مرتب کشتی‌های جنگی خود را برای نبرد با دزدان دریایی به خلیج عدن اعزام می‌کند. این کشور همچنین رزمایش‌های دریایی را در خلیج فارس و دریای عمان برگزار می‌دارد. کشتی‌های جنگی ایرانی به طور مرتب از بنادر دریایی کشورهای دوست چون شهر «دوربان» در آفریقای جنوبی دیدار می‌کنند.

فرمانده کل قوای ایران نیز بارها حمایت از افزایش قدرت نیروی دریایی ایران را اعلام کرده و خواهان «تقابل قدرتمند با دشمنان» در عرصه دریایی شده است. این خبرگزاری نوشته است که به عقیده رهبر ایران، آینده قدرت مبتنی بر حضور قدرتمند در دریاهاست.

آسوشیتدپرس در خاتمه با اشاره به تنوع تسلیحات دریایی ایران نوشت: ایران ده‌ها کشتی جنگی و زیر دریایی‌سبک و کلاس کیلو  در اختیار دارد و البته مجهز به صدها قایق تندرویی است که چهار فروند آن‌ها اوائل سال جاری میلادی موجب آزار یک کشتی جنگی آمریکایی شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.