×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1522570 276 - بزرگترین ناو جنگی آمریکا وارد کره جنوبی شد

به گزارش میلیتاری نیوز، این اقدام واشنگتن یکی از تازه ترین تحرکات نظامی است که می تواند از سوی کره شمالی یک تهدید تحریک آمیز تلقی شده و واکنش تند آن کشور را به دنبال داشته باشد که از اصل با این رزمایش مخالف است.
ناو هواپیمابر «یو اس اس جان سی استینس» (سی وی ان ـ ۷۴) که گفته می شود دارای قابلیت اتمی است برای پیوستن به رزمایش مشترک جاری با کره جنوبی هم اکنون در بندر بوسان در ۴۵۰ کیلومتری جنوب شرق سئول لنگر انداخته است.
دو کشور هم اکنون در حال اجرای بزرگترین رزمایش خود در منطقه با عنوان جوجه عقاب (فوئل ایگل) و عزم راسخ (کی ریزالو) هستند و گزارش شده این ناو هواپیمابر هسته ای به منظور شرکت در بخشی از رزمایش «کی ریزالو» بکار گرفته خواهد شد.
در این ناو هواپیمابر ۱۰۳ هزار تنی آمریکا یک گروه هفت هزار نفری از نظامیان آموزش دیده این کشور نیز حضور دارند.
قرار است سه ناو شکن مدل «یو اس اس استاکدیل»، «یو اس اس چونگ هون»، «یو اس اس پی ویلیامز» که مجهز به موشک های هدایت شونده هستند و کشتی کروز «یو اس اس موبایل» آمریکا نیز به این ناو هواپیمابر هسته ای ملحق شوند.
این کشتی عظیم جنگی هفتمین نوع ناو «نیمیتز» آمریکاست که با خودجنگنده های نیروی دریایی از نوع «اف آ ـ ۱۸ هورنت»، جنگنده های «رزمی یی آ ـ ۶ بی پراولر» و همچنین هواپیماهای مجهز به رادارهای پیشرفته هشدار دهنده «جنگی یی ۲ سی هاکیه» را به منطقه آورده است.
ناو مزبور دو راکتور هسته ای با سرعتی معادل ۵۶ کیلومتر در ساعت دارد و قادر است تا مسافت های دور عملیات انجام دهد.
«کی ریزالو» یا عزم راسخ بخش مهمی از رزمایش مشترک سالانه کره و آمریکاست که بویژه با هدف مقابله با تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی انجام می شود.
آمریکا که پیش از این نیز پیام های هشدار آمیز خود به کره شمالی را با اعزام جنگنده های «استیلث اف ۲۲»، بمب افکن های «بی ـ ۵۲» و همچنین زیردریایی هسته ای «اس اس ان ـ ۷۷۷ کارولینای شمالی» به منطقه اعلام کرده بود، احتمالا بزودی بمب افکن های «بی ـ ۲» رادارگریز خود را نیز به کره جنوبی اعزام خواهد کرد.
در رزمایش مشترک دو کشور که از ۱۷ اسفند ماه جاری آغاز شده و حدود ۴۰ روز به طول می انجامد، نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از نظامیان کره جنوبی و ۱۵ هزار نفر از نیروهای ارتش آمریکا مشارکت دارند.
حضور این تعداد نیروی کره ای در رزمایش امسال نسبت به دوره های قبل بی سابقه توصیف شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.