×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1940394 514 - موشک‌های مافوق صوت چین آماده صادرات

به گزارش میلیتاری نیوز، موشک های مزبور در جریان برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی هوافضای چین در شهر «جوهای» در جنوب این کشور به نمایش درآمد و این کشور خاطر نشان کرده که موشک های مافوق صوتش از بهترین های جهان است.
در همین حال چین تصریح کرده است، چنانچه کشورها به دنبال تقویت نیروی دریایی خود هستند می توانند نسبت به خرید چنین موشک هایی مباردت کنند.
این موشک ها که «سی ام ـ ۳۰۲» نام دارد، توسط شرکت علوم و صنایع هوافضای چین ساخته شده و کارشناسان این شرکت معتقدند که کارایی و قدرت بالای آن می تواند توانایی نیروی دریایی کشور متقاضی را افزایش دهد.
روزنامه چاینا دیلی چین می نویسد که موشک های مذکور با برد ۲۹۰ کیلومتری خود و با سرعتی بالاتر از صوت قادر به هدف قرار دادن کشتی ها، جنگنده ها و تسلیحات روی زمین هستند.
«لی شیائوگی» سخنگوی شرکت علوم و صنایع هوافضای چین که زیر نظر دولت اداره می شود، می گوید: این بهترین نوع موشک مافوق صوت جهان در بازار به حساب می آید.
وی افزود: موشک های مافوق صوت فقط در حین پرواز با سرعتی بالاتر از صوت حرکت می کنند و آن هم در یک مقطع است، در صورتی که موشک چینی تا زمانی که برفراز هدفش می رسد سرعتی مافوق صوت دارد.
در حال حاضر فقط دو سامانه موشکی مافوق صوت در بازار ارایه می شود که یکی از آنها «پی ۸۰۰ اونیکس» ساخت روسیه و دیگری موشک «براهموس» ساخت هند است.
موشک هایی را هم در سال های ۱۹۷۰ میلادی آمریکایی ها وارد بازار کردند که از نوع «هارپون» است و ۲۸۰ کیلومتر برد دارد.
گزارش تارنمای «یی سی» چین حاکی است: موشک های مافوق صوت این کشور که برای فروش در بازار بین المللی طراحی و ساخته شده است می تواند یک ناوشکن دارای موشک های هدایت شونده پنج هزار تنی را منهدم کند.
این موشک که گفته می شود دقت آن در حین پرتاب به سوی هدف ۹۰ درصد است؛ می تواند یک کلاهک ۲۵۰ تنی را با خود حمل نماید.

چین موشک های پیشرفته خود از نوع مافوق صوت و کروز را در نمایشگاه «جوهای» که از اول تا ششم نوامبر امسال برگزار شد و بزرگترین نمایشگاه بین المللی هوافضای این کشور به حساب می آید، در معرض دید و فروش قرار داد و گفته است که کشورهای زیادی خواستار خرید آنها هستند.

  1. محمد

    اشتباه چاپی دارید
    ۲۵۰ تن کلاهک
    چنین چیزی تو دنیا نداریم
    اصلاحش کنید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.