×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1870614 344 - مخالفت دانشجویان استرالیایی با حضور لاکهید مارتین

به گزارش میلیتاری نیوز، اتحادیه دانشجویان دانشگاه ملبورن روز سه شنبه اعلام کرد همکاری بین ‘لاکهید مارتین’ از بزرگترین تامین کنندگان موشک و هواپیماهای جنگی آمریکا و موسسه علوم دفاعی این دانشگاه ‘غیراخلاقی’ است.
شرکت ‘لاکهید مارتین’ هم اکنون به عنوان یکی از بزرگترین پیمانکاران صنایع جنگ افزاری جهان شناخته می شود و درآمد سال ۲۰۱۵ میلادی این شرکت از بابت فروش جنگ افزار ۴۶ میلیارد دلار ثبت شد.
‘تایسون هالووی کلارک’ رئیس این اتحادیه دانشجویی، تصویب ایجاد آزمایشگاه این شرکت اسلجه سازی و جنگ افزار در دانشگاه سیدنی را ‘حمایت و همدستی در این فناوری ها که می تواند به مرگ و تخریب منجر شود’، دانست.
به نوشته روز سه شنبه تارنمای ‘استوف’ نیوزیلند، این اتحادیه تاکید کرد دانشگاه نباید در توسعه سلاح دست داشته باشد و پژوهش دانشگاه ها باید فقط در جهت ‘منافع جامعه بهتر و صلح آمیزتر’ انجام شود.
آزمایشگاه این شرکت با فناوری بالا که برای نخستین بار در خارج از آمریکا تاسیس می شود، طراحی نرم افزارهای پیچیده رایانه ای را مدنظر دارد تا به کمک آن حملات مستقیم به اهداف صورت گرفته و نظارت بر پروازهای مافوق صوت، رباتیک و … داشته باشد.
این آزمایشگاه قرار است اوایل سال ۲۰۱۷ در محل دانشگاه گشایش یابد و محققان شرکت با تمام دانشگاه های استرالیا ارتباط داشته باشند.
رئیس اتحادیه دانشجویی دانشگاه ملبورن گفت: ما مخالف خشونت و مخالف این همکاری مشکوک هستیم.

‘لاکهید مارتین’ برای این آزمایشگاه ۱۳ میلیون دلار هزینه می کند و وعده ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان علم و فناوری و بکارگیری ۲۰ کارمند طی سه سال آینده داده است.

منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.