×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1868673 538 - اعلام نحوه هلاکت رئیس گروهک انصار الفرقانبه گزارش میلیتاری نیوز، سردار ناصر شعبانی معاون عملیات قرارگاه ثارالله(ع) در همایش بزرگداشت هفته دفاع مقدس که امروز در ساختمان مرکزی راه آهن تهران برگزار شد، به دستاوردهای دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه امروز از آن دوران سراسر حماسه و ایثار به یادگار مانده، انتقال تکنولوژی‌هایی است که امروز در بخش های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کشور به‌ویژه در بخش دفاعی آن را لمس می‌کنیم.

وی مذاکره کشورهای ۱+۵ با ایران را نشان دیگری از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: پنج کشور اروپایی به‌همراه پنج کشور عربی و رژیم صهیونیستی در موضوع سوریه دنبال تغییر نظام در این کشور بودند؛ اما جمهوری اسلامی ایران حدود پنج سال است که با این خواست آنها مخالفت کرده و نگذاشته خواسته نا به حق این کشورها محقق شود.

سردار شعبانی ادامه داد: در دفاع مقدس هر چند عراق و حامیان شرقی و غربی آن از جمله آمریکا و شوروی سابق جنگ را به ایران تحمیل کردند و شلیک اول را آنها انجام دادند؛ اما روند جنگ به‌گونه‌ای پیش رفت که تداوم و پایان آن به خواست و اراده ما بود.

وی تأکید کرد: اکنون نیز اگر آمریکا حماقت کند و اولین تیر را به سمت مدافعان کشورمان شلیک کند، آخرین تیری که در این نبرد شلیک خواهد شد، تیری است که از سمت مدافعان کشورمان شلیک می‌شود.

معاون عملیات قرارگاه ثارالله(ع) در ادامه به نحوی کشته شدن سپهبد «ابراهیم الدوری» معاون صدام در جریان پاکسازی تکریت که چندی پیش صورت گرفت، اشاره کرد و بیان داشت: در تکریت خیابانی به نام «ابو بکر البغدادی» وجود دارد که در جریان پاکسازی تکریت از عناصر داعش، مقاومت زیادی در این منطقه می‌شد؛ درگیری در تکریت که ۱۱ روز به‌طول انجامید در روز هشتم از این درگیری‌ها توسط نخست‌وزیر عراق اعلام آتش‌بس شد؛ چون آمریکایی این را خواسته بودند.

وی اضافه کرد: اما بعد از سه روز توقف و با شروع مجدد عملیات پاکسازی، دیده‌بان‌ها خبر دادند؛ که سه دستگاه سواری «استیشن» فرماندهی در حال فرار هستند لذا اعلام شد به هر نحو ممکن مانع از فرار این خودروها شوند، اما در وسط درگیری خبر رسید که در این خودروها، سپهبد «ابراهیم الدوری» قرار دارد؛ به همین خاطر دستور داده شد به هر ترتیبی شده این فرد زنده به اسارت در بیاید.

سردار شعبانی ادامه داد: درگیری برای ممانعت از فرار این خودروها سه ساعت به طول انجامید که در پایان درگیری وقتی به نزدیک کشته شده‌ها رفتیم، با جنازه معاون صدام مواجهه شدیم؛ زیرا محافظان این فرد دستور داشتند، نگذارند زنده به اسارت در بیاید؛ البته در کنار جنازه معاون صدام چهار دستگاه گوشی همراه یافت شد که طی آن مدت ۳۶ تماس با ترکیه و اقیلم کردستان عراق برقرار کرده بود.

وی تصریح کرد: هرچند پاکسازی تکریت به اتمام رسید و این امر موجب امن شدن سامراء شد، اما دختر صدام که پشتیبان تکفیری‌های داعش است، موفق شد با همکاری آمریکایی‌ها از منطقه سالم فرار کند.

معاون عملیات قرارگاه ثارالله(ع) سپس با اشاره به اینکه باید مراقب نفوذی‌ها باشیم، عنوان کرد: صدام در زمان حیات خود برای مصون ماندن ادوات و مهمات ارتش بعث عراق از تیررس رزمندگان اسلام طی دوران دفاع مقدس، انبار مهمات خود را به استان «الانبار» واقع در مرز این کشور با اردن منتقل کرده‌بود؛ اما زمانی‌که داعش به این استان یورش آورد، استاندار «الانبار» بلافاصله درب انبارهای مهمات را به روی آنها گشود بدین ترتیب آنها مهمات‌های موجود در پادگان را به غارت بردند.

وی همچنین گفت: داعش با غارت انبارهای مهمات در عراق به سوی مرزهای ایران حرکت کرد و حتی تا ۴۶ کیلومتری مرزهای کشورمان هم آمدند اما حرکت آنها به نتیجه نرسید.

سردار شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود به اقتدار اطلاعاتی ایران اشاره کرد و بیان داشت: امروز اشراف اطلاعاتی ما به حدی است که گروه انتحاری در پاکستان از منزل خود به قصد مرزهای ایران خارج می‌شود، در رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار می‌گیرند و قبل از اقدام انتحاری دستگیر یا به هلاکت می‌رسند، مانند گروهی که چندی پیش در گرمسار خانه‌ای را برای هماهنگی اقدامات خرابکارنه خود اجاره کرده بودند و ۱۱ دستگاه خودرو هم داشتند، به دلیل همان اشراف اطلاعاتی ناکام ماندند.

وی با بیان اینکه امروز در آلمان، فرانسه، بلژیک، اندونزی، سوئد و کشورهای دیگر داعش اقدامات خرابکارنه‌ای را انجام داده، اظهار داشت: اخیرا فردی را در سبزوار دستگیر کردیم که در حال تبلیغ و عضوگیری برای پیوستن به داعش بود؛ به عبارت دیگر امن بودن کشورمان به‌واسطه اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) است و این هم موضوعی است که حتی میهمانان خارجی هم به آن اذعان دارند.

معاون عملیات قرارگاه ثارالله(ع) سپس با بیان اینکه دشمن را در سرزمین خودش زمین‌گیر کرده‌ایم، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران جهت مقابله با گروه‌های تکفیری در عراق برای خود چند خط قرمز از جمله نزدیک شدن به مرزهای کشورمان، نزدیک شدن به عتبات عالیات و در محاصره قرار گرفتن مسلمانان، دارد که اگر هر کدام از این خطوط نقض یا مورد تهدید واقع شود، از مرزهای بین‌المللی عبور می‌کند.

وی سپس نمونه دیگری از دستاوردهای دوران دفاع مقدس را ذکر کرد و افزود: زمانی‌که داعش در سوریه مناطق زیادی را در اشغال داشت، سردار قاسم سلیمانی در دیداری با پوتین رئیس جمهور روسیه از روی نقشه وضعیت سوریه را تشریح می‌کرد که پوتین عنوان می‌کند سوریه دیگر از دست رفته اما وقتی توضیحات بیشتر سردار سلیمانی را می‌شنود، اجازه می‌خواهد تا دقایقی را با فرماندهان نظامی خود مشورت کند که بعد از این مشورت، روسیه نیروهای خود را به سوریه اعزام می‌کند.

سردار شعبانی ادامه داد: با وارد شدن روسیه به سوریه، یک فروند از هواپیماهای روسیه توسط ارتش ترکیه ساقط می‌شود که یکی از خلبانان آن کشته و دیگری در منطقه خطرناکی واقع در نزدیکی مرز ترکمنستان زنده می‌ماند به همین خاطر مستشاران سپاه با طرح عملیاتی که اجرا می‌کنند، با قطع کردن تمامی فرکانس‌های ارتباطی در محدوده عملیات (جمینگ)، خلبان مورد اشاره را سالم تحویل ارتش سوریه می‌دهد.

وی همچنین به‌نحوه کشته شدن «هشام عزیزی» سرکرده گروهک انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان هم اشاره کرد و گفت: این فرد که اهل نیک شهر بود سابق بر این به‌واسطه حمل مواد مخدر در عربستان زندانی بود که برای زنده ماندن، انجام فعالیت‌های تروریستی در ایران از سوی عربستان را می‌پذیرد و عربستان هم اعلام می‌کند هر گروه تروریستی که قصد دریافت پول در ازای فعالیت‌های تروریستی علیه ایران را دارند باید این فرد، تأیید کند.

معاون عملیات قرارگاه ثارالله(ع) ادامه داد: زمانی‌که گروه «هشام عزیزی» وارد ایران می‌شوند، یکی از چوپان‌های منطقه با مراجعه به پاسگاه انتظامی اعلام می‌کند ۱۱ نفر مسلح در کنار یکی از برکه‌های منطقه در حال استراحت هستند.

وی اضافه کرد: به همین خاطر نیروهایی برای دستگیر کردن این افراد اعزام می‌شوند؛ اما در حین درگیری با شنودی که صورت می‌گیرد، شاهد رد و بدل شدن پیام‌هایی به زبان عربی می‌شوند؛ به همین خاطر سربازان گمنام امام زمان(عج) با پی بردن به این نحوه مکالمه متوجه حضور فرد یاد شده می‌شوند لذا با اعزام نیروهای بیشتری به منطقه، اقدام به محاصره این گروه می‌کنند تا بلکه بتوانند «هشام عزیزی» را به اسارت در آورند.

سردار شعبانی گفت: ولی در پایان درگیری با جسد نامبرده مواجه شدند که همانند سپهبد «ابراهیم الدوری» به‌ضرب گلوله همراهان خود کشته شده بود تا به اسارت در نیاید.

وی در پایان تصریح کرد: بنابراین اگر مدافعان حرم به آن سوی مرزها نروند، تکفیری‌ها شهرهای کشورمان را به اشغال خود در می‌آورند؛ پس امروز اگر چه دفاع مقدس به اتمام رسیده‌است اما دفاع از استقلال و امنیت کشورمان همچنان ادامه دارد.

منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.