×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1855550 505 - الحاق ناو جدید به ارتش پاکستان

به گزارش میلیتاری نیوز،  این ناو تندرو ‘کلاس عظمت’ با همکاری چین و پاکستان ساخته شده و مجهز به فناوری های روز جهان است.
 
محمد ذکاءالله فرمانده نیروی دریایی پاکستان در مراسم به آب انداختن این ناو، با اعلام این خبر که ناوهای بیشتری در پاکستان در دست ساخت است، هدف از افزایش توان نیروی دریایی کشورش را دفاع از حریم آب های پاکستان و ایجاد چتر حمایتی برای تجارت دریایی به ویژه در بنادر گوادر و کراچی عنوان کرد.
 
حدود یک ماه پیش نیز نیروی دریایی پاکستان در مراسمی رسمی، ناو بزرگ و چندمنظوره خود را با حضور ‘محمد نواز شریف’ نخست وزیر این کشور، در بندر کراچی به آب انداخت.
 
این کشتی ۱۷ هزار تنی نیروی دریایی پاکستان علاوه بر برخورداری از قابلیت های نظامی و حمل بالگرد، از قابلیت حمل مقدار زیادی کالا و سوخت برخوردار است.
 
این کشتی جدید نیروی دریایی پاکستان با همکاری مشترک این کشور و ترکیه و در بندر کراچی ساخته شده است. طراحی این کشتی توسط ترکیه انجام شده است.
 
نیروی دریایی ارتش پاکستان قصد دارد رزمایش دریایی بین المللی ‘اَمان ۱۷’ را در روزهای ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری در آبهای جنوبی این کشور برگزار کند.
 
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی نیروی دریایی پاکستان، از ۷۱ کشور از سراسر جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، برای شرکت در این رزمایش دعوت شده است.
 
تقویت آمادگی دفاعی-نظامی-لجستیکی نیروهای دریایی کشورهای شرکت کننده، تقویت همکاری در حوزه نیروی دریایی ، تبادل تجربیات و تقویت امنیت منطقه ای از جمله مهم ترین اهداف این رزمایش اعلام شده است.
 
نشست های مقدماتی با حضور نمایندگانی از کشورهای مدعو به میزبانی پاکستان با هدف برنامه ریزی های لازم و تصمیم گیری نهایی کشورها برای حضور در این رزمایش یا تعیین سطح و میزان حضور آنها در رزمایش امان ۱۷ آغاز شده است.
 
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین، روسیه و … از جمله دیگر کشورهایی هستند که نام آنها در فهرست ۷۱ کشور دعوت شده به رزمایش دریایی بین المللی امان ۱۷ دیده می شود.
 
با توجه به حضور ناوگان ها آمریکایی و برخی دیگر از کشورها در آبهای منطقه، انتظار می رود این کشورها در رزمایش بین المللی پاکستان حضور یابند.
 

سری رزمایش های دریایی ‘امان’ به میزبانی نیروی دریایی ارتش پاکستان در سال های گذشته نیز برگزار شده است.

منبع

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.