×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1844195 667 - ایران می‌تواند نقاط ضعف‌ آمریکا و متحدانش را با حملات موشکی هدف گیرد

به گزارش میلیتاری نیوز، اندیشکده «امریکن اینتر پرایز» در مطلبی  پیرامون تغییر تحول در بدنه نیروهای مسلح ایران نوشت: ایران ارتشی را بنا کرده که پاسخگوی تهدیدهای واشنگتن باشد.با وجودی که ایران قادر به برابری با ارتش کلاسیک آمریکا نیست، اما این کشور در عوض نیروهای خود را بر اساس ترکیبی از نیروهای قادر به اجرای عملیات غیرمتعارف و نیز بیشتر متعارف بنا نهاده که می‌تواند ضعف‌های آمریکا را هدف قرار دهد و در جریان عملیات خونین شبه نظامی و واکنش‌های تلافی جویانه موشکی آمریکا و متحدینش را تهدید کند.

امریکن اینتر پرایز نوشت:به نظر می‌‌رسد که ایران آنچه را که جستجو می‌کند تا حد زیادی نیز به اجرا می‌گذارد زیرا این کشور مسیر معقول بر اساس تعهدهای عقیدتی مخالفت با تنها ابر قدرت جهان را می‌پیماید.

بر این اساس، با برقراری برجام و ورود سرمایه‌های مالی قابل توجه جدید و رفع محدودیت در زمینه دستیابی فن آوری و تجهیزات جنگی به این کشور، از جنبه‌های زیاد حمله نظامی آمریکا یا اسرائیل که برای دهه‌ها یا بیشتر متوجه‌ ایران بوده کاسته شده است.

این اندیشکده با اشاره به بروز تغییر تحول در راهبردهای نیروهای مسلح ایران به ویژه در یک سال گذشته، حضور نیروهای سپاه و ارتش در حمایت از دولت سوریه را به مثابه ارسال پیامی در زمینه اعمال قدرت موثر و حرکت به سوی حرفه‌ای شدن بیشتر برشمرد.

 در انتهای این مطلب با اشاره به پیشرفت یا باقی ماندن توان نظامی ایران در حد کنونی  و آمده است: حتی بعد از برجام نیز ایران قادر به سرمایه گذاری کامل در مسیر نوین سازی نیروی دریایی، زمینی، هوایی و موشکی و رقابت با دیگران را نیست.

البته مادامی که ایران، آمریکا را تهدید می‌انگارد، این کشور در پی راهی برای دفع این تهدیدها از طریق نبردهای نیابتی و سلاح‌های غیر متعارف است و نبردهای کنونی در سطح منطقه به طور آشکاری ارتش ایران را ترغیب می‌نماید تا توازن بیشتری را بین قابلیت‌های متعارف و غیر متعارف خود ایجاد نماید.

منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.