×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1825886 177 - توضیح وزارت دفاع سوئیس درباره جنگنده گم شدهبه گزارش میلیتاری نیوز،  وزارت دفاع سوئیس که شب گذشته از ناپدید شدن یک فروند جنگنده نیروی هوایی این کشور بر فراز کوه‌های آلپ در مرکز سوئیس خبر داده بود، امروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای از احتمال سقوط این جنگنده خبر داد.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از وزرات دفاع سوئیس، ارتباطات رادیویی با خلبان جنگنده F/A-18 C در ساعت ۱۶:۰۵ دیروز دوشنبه به وقت محلی سوئیس به طور کلی قطع شد و تحقیقات گسترده برای یافتن آن در جریان است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما احتمالا در منطقه اطراف گردنه «سوستن» در مرکز سوئیس که دسترسی به آن نیز بسیار دشوار است، سقوط کرده است.

در پی اعلام ناپدید شدن این جنگنده، دو بالگرد عملیات جستجوی این هواپیما را آغاز کردند، اما تاریکی شب و شرایط جوی نامساعد این دو بالگرد را مجبور به توقف عملیات جستجو کرد.

علاوه بر این، دو تیم امداد زمینی و گروهی از کوهنوردان باتجربه و کارآزموده نیز از عصر روز گذشته تاکنون در حال جستجو برای یافتن این هواپیما هستند.

بر اساس این گزارش، ناپدید شدن این جنگنده در حالیست که طی ماه ژوئن گذشته نیز دو فروند هواپیمای شکاری سوئیس از نوع تایگر F-5E در جریان یک عملیات آموزشی در هلند با یکدیگر برخورد کردند و یکی از هواپیماها آتش گرفته و سقوط کرد.

علاوه بر این، در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز یک هواپیمای دونفره F/A-18 ارتش سوئیس در حال پرواز در مرکز این کشور با یک کوه برخورد کرد و در جریان این سانحه هر دو سرنشین آن کشته شدند.

منبع

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.