×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1809054 737 - ژاپن به دنبال افزایش بودجه دفاعی است

به گزارش میلیتاری نیوز، بودجه درخواستی وزارت دفاع ژاپن برای سال آینده میلادی ۵ تریلیون و ۱۷۰ میلیارد ین معادل حدود (۵۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار) پیش بینی شده که ۲٫۳ درصد بیشتر از بودجه کنونی این وزارتخانه است.
 
دولت ژاپن با یک افزایش یک و نیم درصدی در رقم بودجه نظامی در سال ۲۰۱۶ میلادی میزان آن را در مقایسه با یک سال قبل (۲۰۱۵) به ۵ تریلیون و ۹۰ میلیارد «ین» (۴۱ میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۳۷۶ دلار) رسانده بود.
 
با این حساب دقیقا از سال ۲۰۱۲ میلادی که «شینزو آبه» در ژاپن قدرت را به دست گرفت، یعنی در هر چهار سال گذشته بودجه ارتش افزایش یافته است.
 
وزارت دفاع ژاپن اعلام کرده که افزایش این بودجه به منظور تجهیز سامانه های موشکی این کشور بسیار ضروری است و این کشور قصد دارد بخشی از آن را به توسعه سامانه ای اختصاص دهد که قابلیت پرتاب از ناوهای جنگی را داشته و توکیو با همکاری آمریکا نسبت به ساخت آن مبادرت کرده است.
 
ژاپن که پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد سامانه موشکی پاتریوت خود را توسعه دهد، وزارت دفاع این کشور نیز با تایید آن یادآور شد که ارتقای سیستم رهیاب موشکی «پاتریوت – ۳» در صورت موافقت با افزایش بودجه نظامی، قدرت دفاعی ژاپن را در برابر تهدیدهای فزاینده کره شمالی بیشتر می کند.
 
در بودجه دفاعی سال ۲۰۱۷ ژاپن مبلغ ۹۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ین برای تجهیز ۲۸ سامانه «پاتریوت – ۳» و ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ین نیز برای خرید موشک های «SM – 3 block 2a» در نظر گرفته شده است.
 
رونامه «ژاپن تودی» در گزارشی اعلام کرد که توکیو و واشنگتن قرار است طرح کامل سازی این سیستم موشکی را تا پایان سال جاری میلادی به اتمام رسانده و به سرعت تولید آن آغاز کنند.
 
وزات دفاع ژاپن همچنین با توجه به تصمیم دولت این کشور برای افزایش آمادگی جهت مقابله با فعالیت های نظامی کره شمالی، ابراز امیدواری کرده است که در فصل بودجه بندی، با هزینه ۳۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ینی برای خرید ۴ هواپیمای لجستیک «آسپری» و شش جنگنده «استیلت اف – ۳۵» به مبلغ ۹۴ میلیارد و ۶۰۰میلیون ین موافقت شود.
 
آمارها حکایت از آن دارد که ژاپن در طول یک دهه یعنی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ میلادی با صرف ۱۷۰ میلیارد دلار، در میان ۱۷۰ کشور دنیا بزرگترین وارد کننده تسلیحات بوده است و به باور کارشناسان نظامی چین، کشوری که دم از صلح می زند چرا باید این میزان خرید تسلیحاتی انجام دهد و از بزرگترین خریداران سلاح در دنیا باشد.
 
چین معتقد است که روند در پیش گرفته شده توسط ژاپن، نیات صلح طلبانه مقام های این کشور را مورد تردید قرار داده است.
 
پکن که پیشتر نیز با افزایش بودجه نظامی ژاپن مخالفت کرده بود، معتقد است: تحرکات ژاپن نشان دهنده آن است که این کشور در حال تغییر نقش خود و تبدیل شدن به یک کشور مداخله جو است که این روند می تواند به مناقشه و جنگ بینجامد.
 

بودجه نظامی چین نیز در ۲۰۱۶ میلادی با یک افزایش ۷٫۶ درصدی نسبت به سال قبل به ۹۵۴ میلیارد یوان (حدود ۱۴۶ میلیارد دلار آمریکا) رسید.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.