×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش سراوس دفاع و امنیت میلیتاری نیوز، از صبح امروز شنبه بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو در برزیل رسما آغاز شده است و در این زمان تامین امنیت این بازی ها یکی از مهمترین دغدغه های دولت این کشور بوده و در شرایط فعلی و بر اساس اخبار رسیده نیروهای مسلح برزیل تمام تجهیزات مهم و سنگین خود را برای دفاع کامل از این بازی ها در برابر هر نوع تهدید احتمالی به میدان آورده است.
 
چیزی در حدود ۸۸ هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس این کشور وظیفه تامین امنیت این بازی‌ها را به عهده دارند و به غیر از تجهیزات سبک، حضور سربازان و نیروهای پلیس به همراه خودروهای زره پوش در خیابان ها و نقاظ مختلف ریو، در دریا و آسمان نیز فعالیت زیادی به منظور حفظ امنیت این بازی ها ادامه دارد. در ادامه نگاهی به برخی سیستم ها، هواپیماها و شناورهای موجود برای حفظ امنیت بازی های المپیک خواهیم داشت.
 
ببرهای پرنده برزیل بر فراز ریو
 
نیراو هوایی برزیل بخش عمده ای از دفاع هوایی شهر ریودوژانیرو را به عهده داشته و به نوعی با دو مدل از هواپیماهای اصلی خود وارد این بازی ها شده است. هواپیمای هشدار زودهنگام هوابرد نیراو هوایی برزیل یعنی مدل E-99 وظیفه پایش و کنترل فضای این کشور را در برابر تهدیدات هوایی به عهده دارد. این هواپیما بر پایه جت منطقه ای تجاری ERJ 145 ساخت شرکت برزیلی Embraer است.
 
1780817 304 - ۱۰ محافظ ریو ۲۰۱۶ را بشناسید؛ از موشک‌های سوئدی تا شناورهای آمازون +تصاور 
هواپیمای هشدار زودهنگام هوابرد E-99
 
این هواپیما برزیلی با رادار آرایه فازی فعال مدل Erieye ساخت شرکت ساب سوئد مجهز شده است. این رادار باند اس بردی در حدود ۴۵۰ کیلومتر دارد و به چندین کشور جهان مثل امارات متحده عربی، ارتش سعودی، پاکستان، مکزیک و تایلند صادر شده است.
 
1780816 506 - ۱۰ محافظ ریو ۲۰۱۶ را بشناسید؛ از موشک‌های سوئدی تا شناورهای آمازون +تصاور
 جنگنده های F-5M نیراو هوایی برزیل
 
در بخش رهگیری و مبارزه با تهدیدات هوایی نیراو هوایی برزیل بر راو ناوگان جنگنده های به روز رسانی شده F-5M خود حساب اوژه ای باز کرده است. این ببر سالخورده که سالهاست در خدمت برزیل حضور دارد در سالهای اخیر تحت به روز رسانی بسیار سنگینی قرار گرفته است و توان سوخت گیری هوایی، نصب سیستم های راداری و جنگ الترونیک، موشک های هوا به هوای هدایت فعال و فروسرخ به همراه توان حمل مهمات هدایت شونده هوا به سطح از این پرنده قدیمی آمریکایی یک هواپیمای به روز و موثر خصوصا برای نقش دفاع هوایی ساخته است.
 
بازهای شکاری نیراو دریای برزیل و حفاظت از المپیک
 
شهر ریودوژانیرو یک منطقه ساحلی و مشرف به اقیانوس است که فضا را برای فعالیت نیراو دریایی برزیل نیز به منظور حفظ امنیت این بازی ها باز می کند اما در همین ایام حساس، ناو هواپیمابر برزیل یعنی شناور  São Paulo در حال حاضر در بندرگاه برای امور تعمیری و نوسازی به سر می برد. اما جنگنده های A-4 اسکای هاوک نیراو دریایی برزیل در کنار اف ۵ های نیراو هوایی بخشی از تامین امنیت هوایی این مسابقات را بر عهده دارند.
 
1780818 840 - ۱۰ محافظ ریو ۲۰۱۶ را بشناسید؛ از موشک‌های سوئدی تا شناورهای آمازون +تصاور 
 جنگنده A-4 نیراو دریایی برزیل
 
این هواپیماهای ساخت آمریکا نیز تا حد زیادی قدیمی می شوند اما توسط صنایع بومی برزیل کاملا نوسازی و به روز شده اند. ارتقاء انجام شده بر راو هواپیماهای اسکای هاوک برزیل به مانند هواپیماهای F-5 این کشور است و مدل های مشترکی از سیستم های راداری و تسلیحاتی بر راو این هواپیما نیز نصب شده است.
 
 شناورهای برزیلی در خدمت امنیت المپیک
 
اما شناورهای نیراو دریایی برزیل نیز در سواحل شهر ریو حضور داشته و بخشی از تامین امنیت این بازی ها را بر عهده دارند. ناو محافظ Rademaker یکی از این شناورها به شمار می رود. این ناو محافظ که در ابتدا در انگلستان برای نیراو دریایی این کشور ساخته شده است در سال ۱۹۹۷ توسط برزیلی ها خریداری شد.
 
 1780829 293 - ۱۰ محافظ ریو ۲۰۱۶ را بشناسید؛ از موشک‌های سوئدی تا شناورهای آمازون +تصاور
ناو محافظ Rademaker
 
این ناو محافظ در حدود ۴۴۰۰ تن وزن داشته و دارای حدود ۲۲۲ نفر خدمه است. این شناور به تسلیحاتی مثل موشک ضد کشتی اگزوست، موشک های ضد هوایی سی ولف، پرتاب گر های اژدر مارک ۴۶ و توپ های ۴۰ و ۲۰ میلی متری مجهز شده است. این شناور توان حمل هلیکوپتر را نیز دارد.
 
شناور دیگری که این روزها در نقش تامین امنیت بازی های المپیک به کار می رود، شناورهای گشتی برد بلد کلاس آمازون است که توسط انگلستان ساخته شده است. اموری مثل تامین امنیت خطوط ساحلی، مقابله با قاچاق مواد مخدر و حملات تروریستی و تامین و حفاظت از بندرگاه ها از جمله وظایفی است که بر عهده این شناورها قرار دارد. این شناورها به چندین مدل توپ مجهز شده است. توپ های ۳۰ و ۲۰ میلی متری و همچنین مسلسل های ۱۲٫۷ میلی متری از جمله این تسلیحات هستند.
 
هلیکوپترها و موشک های کوتاه برد پدافندی
 
برزیلی ها همچنین ناوگان گسترده و متنوع هلیکوپتری را نیز در اختیار دارند که برای حفاظت از این بازی ها از آن استفاده می کنند. هلیکوپترهایی مثل بلک هاوک، سی هاوک، کوگار، سوپر لینکس، سی کینگ و جت رنجر از جمله هلیکوپترهایی مورد استفاده نیروهای مسلح برزیل است که در جریان تامین امنیت این بازی ها به کار می روند.
 
1780830 140 - ۱۰ محافظ ریو ۲۰۱۶ را بشناسید؛ از موشک‌های سوئدی تا شناورهای آمازون +تصاور 
هلیکوپتر کوگار ارتش برزیل
 
اما کشور برزیل در بخش دفاع هوایی بیشتر به هواپیماهای رهگیر و هواپیماهای پیش اخطار هوابرد برای دفاع متکی هست و دفاع سطح به هوای محدودی دارد. به منظور دفاع از حریم مسابقات، دو مدل موشک کوتاه برد سطح به هوا نیز در ارتش برزیل وجود دارد که از جمله بهترین ها در کلاس خود محسوب می شود.
 
1780831 594 - ۱۰ محافظ ریو ۲۰۱۶ را بشناسید؛ از موشک‌های سوئدی تا شناورهای آمازون +تصاور 
موشک سطح به هوای RBS-70
 
یکی از این موشک ها سیستم RBS-70 ساخت سوئد است. یک موشک هدایت لیزری کوتاه برد که در حدود ۸ کیلومتر برد داشته و می تواند تا ارتفاع ۵ کیلومتری بالا رود. برزیلی ها همچنین موشک های دوش پرتاب هدایت فروسرخ ایگلا ساخت روسیه را نیز در اختیار دارند که نزدیک به ۵ کیلومتر برد داشته و می تواند تا حدود ۳٫۵ کیلومتر نیز بالا برود.
اگرچه تاکنون در زمینه تامین امنیت اجتماعی مانند جلوگیری از دزدی یا حمله به گردشگران و مهمانان رسمی، مسئولان برزیلی موفق عمل نکرده اند اما برای مشخص شدن میزان آمادگی و موفقیت ارتش این کشور در جلوگیری از بروز هرگونه اتفاق، باید کمی دیگر صبر کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.