×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1787384 424 - انتقاد سردار نقدی از عدم شناسایی نخبه های علمیبه گزارش میلیتاری نیوز، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین از طریق اودئو کنفرانس درنشست سراسری معاونت های علمی پژوهشی و فن آوری سپاه های استانی که در خرم آباد برگزار می شود، شرکت کرد.

سردار نقدی با تاکید بر بررسی تجربه های موفق و یافتن یک الگاو مناسب گفت: کارهای موفق از رعایت الگوهای موفق نشأت گرفته اند. در تهران یک پایگاه بسیج تاکنون ۱۰۰ مدال در عرصه های علمی دریافت و به مقام معظم رهبری هدیه کرده است؛ باید دید روش و شیوه های کسب موفقیت در این پایگاه چه بوده و با بررسی عمیق این تجربه های موفق، به یک الگاو خوب رسید.

او با انتقاد از سنتی و تکراری شدن پایان نامه های دانشگاهی در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها، افزود: امروز جامعه علمی کشور از اینکه پایان نامه ها اثر و انگیزه ای به دانشجو نمی دهند رنج می برد، در بیشتر موارد ندیده ایم که یک پایان نامه دکتری، دانشجاوی را تبدیل به یک محقق و دانشمند تبدیل کرده باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: باید بررسی کنیم و ببینیم چگونه پایان نامه های دانشگاهی می تواند منشأ اثر باشد و این پایان نامه ها برای مشکلات مختلف در صنعت، کشاورزی و دیگر عرصه های کشور راه حل علمی و عملی ارائه کند و این را به عنوان یک الگو قرار داده و عمل کنیم.

نقدی با اشاره به اینکه در برخی از اقشار موفق بسیج از الگوهای موفق مردمی استفاده شده، اظهار داشت: در اقشار مختلف بسیج همچون بسیج سازندگی و بسیج جامعه پزشکی کارهایی انجام شده که به صورت مردمی و خودجوش بوده؛ بسیج باید در عرصه علمی نیز به صورت مردمی وخودجوش عمل کند. باید مدل های موفقیت آمیز مردمی در عرصه علم را پیدا کرد و گسترش داد.

او در ادامه اظهار داشت: در بسیج اساتید حلقه های صالحین موفقی برگزار می شود که بسیج علمی می تواند از آنها و روش های موفقشان استفاده کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در پایان گفت: در عرصه علمی هنوز نتوانسته ایم امثال شهریاری ها و طهرانی مقدم ها که عاشق اسلام و انقلاب و اهل فداکاری هستند را شناسایی کنیم. باید این دست دانشمندان را پیدا کرد و توان، ظرفیت ها و الگوهایی که ارائه می کنند را مبنای پیشرفت قرار داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.