×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

 

radar russian  - ساخت راداری با قابلیت شناسایی جنگنده اف ۳۵ توسط روسیه

رادار “SUN FLOWER” (آفتابگردان) رادار جدید ساخت روسیه 

وبسایت ” نکست بیگ فیوچر ”  در خبری اعلام کرد که ارتش روسیه اخیرا رادار قدرتمندی به نام «گل آفتابگردان» یا (Sunflower) ساخته که قادر است جنگنده رادار گریز و پنهان کار (F-35)  آمریکا یا هر نوع جنگنده دیگر این‌چنینی را شناسایی نماید.

به نوشته وبگاه «نکست بیگ فیوچر» رادار گل آفتابگردان برد کوتاه را کارخانه  «OJSC NPK NIIDAR» در مسکو ساخته است. وزارت دفاع روسیه قصد دارد چندین نوع از این سامانه جدید راداری را در قطب شمال و نیز مرزهای جنوبی و غربی روسیه مستقر کند.

بر اساس این گزارش، این رادار قادر است اشیا موجود در سطح دریا و هوا را از فاصله حداکثر ۵۰۰ کیلومتر (بیش از ۳۱۰ مایل) در ارتفاعات مختلف در خط دید و در افق شناسایی کند. رادار گل آفتابگردان همزمان قادر به شناسایی، رهگیری و طبقه بندی کردن بیش از ۳۰۰ هدف دریایی و ۱۰۰ هدف هوایی به طور خودکار است.

این سامانه راداری بسیار پیشرفته همچنین قابلیت آنلاین بودن ۱۰ روزه را داشته و تنها نیاز به تیم سه نفری برای هدایتش دارد. این سامانه نیاز به نیروی زیاد برای راه اندازی ندارد و عملیات راه اندازی آن ساده است. ایستگاه‌های این رادار باید در فاصله ۳۷۰ کیلومتری دور بوده تا پوشش کامل را ارائه دهند.

هم اکنون سه ایستگاه از رادار‌های گل آفتابگردان در روسیه عملیاتی شده‌اند که در دریای «اکهتسک»، دریای ژاپن و دریای خزر قرار دارند. این در حالی است که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نسبت به توانایی جنگنده‌های اف-۳۵ در اجرای قابلیت‌های رزمی اطمینان خاطر دارد.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.