×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1740433 705 - موشک های آمریکایی اولین هدف روسیهبه گزارش میلیتاری نیوز، کومویدوف که نماینده دوما است، با اشاره به تصمیم های نشست سران ۲۸ کشور عضو ناتو در ورشو پایتخت لهستان که دیروز (شنبه) پایان یافت، گفت: آمریکا با استقرار سامانه پدافند موشکی در کشورهای شرق اروپا، این منطقه را گروگان طرح های نظامی خود کرده است.

مقام روسی امروز در گفت وگو با خبرگزاری روسیا سگودنیا افزود: سامانه پدافند موشکی ایجاد شده در شرق اروپا از سوی آمریکا آماده باش جنگی دارد و برای هدف اصلی یعنی نابودی موشک های روسی آماده شده است.

وی ادامه داد: این سامانه علیه توانمندی های موشکی – اتمی روسیه هدف گیری شده و ادعای تهدید ایران و عراق برای توجیه استقرار آن در شرق اروپا فقط یک بازی بود.
کومویدوف ادامه داد: اگر سامانه پدافند موشکی آمریکا وارد مرحله عملیاتی شود، موشک های تاکتیکی روسیه دستور شکستن دیواره آن را در شرق اروپا دریافت می کنند که در واقع فرمان حمله است.
وی با بیان اینکه کشورهای رومانی و لهستان به عنوان میزبان بخش های مختلف سامانه موشکی آمریکا در خط مقدم این سیستم قرار دارند، اظهار کرد: ورشو و بخارست گروگان سیاست های نظامی واشنگتن شده اند.

دریادار کومویدوف تاکید کرد که اکنون فقط زمان آماده بودن برای اقدام است و اگر دستور پرتاب داده شود، موشک های روسیه مراکز استقرار بخش های سامانه موشکی آمریکا را در شرق اروپا هدف قرار خواهند داد.

وی در همین حال گفت: روسیه هیچگاه در حمله اتمی پیشگام نخواهد شد و فقط در صورت مواجهه با اقدام متقابل این کار را خواهد کرد.

الکساندر گروشکو نماینده دائمی روسیه در ناتو نیز پیش از آغاز نشست ورشو اعلام کرده بود: تدابیر نظامی مسکو در مقابل اقدام های ناتو در شرق اروپا این واقعیت را روشن خواهد کرد که امنیت کشورهای میزبان این پیمان مختل می شود.

ناتو که از سال ۲۰۱۴ فعالیت شورای همکاری با مسکو را تقریبا متوقف کرده است با وجود هشدارهای مکرر روسیه حاضر نشده از ادامه راهبرد گسترش نفوذ نظامی خود به نزدیک روسیه و حتی هم مرز این کشور عقب نشینی کند.

سران کشورهای عضو ناتو با ادامه این راهبرد در نشست ورشو، تصمیم گرفتند چهار گردان از نیروهای این پیمان در لهستان (شرق اروپا)، لتونی و استونی هم مرز روسیه و همچنین لیتوانی سه جمهوری بالتیکی شوروی سابق مستقر شود.

ناتو اعلام کرده است: تصمیم استقرار نیروهای جدید در شرق اروپا پس از ارزیابی و تجزیه و تحلیل شرایط کنونی گرفته شده است و در صورت نیاز حتی تقویت خواهند شد.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.