×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش میلیتاری نیوز،  در مراسم تحویل این بالگردها علاوه بر نخست وزیر و اعضای هیات دولت، فرمانده نیروی هوایی و پدافند ضد هوایی و همچنین نمایندگان هیات نظامی روسیه حضور داشتند. این دو فروند بالگرد اولین بالگردهایی هستند که صربستان پس از ۲۹ سال برای ارتش این کشور از خارج خریداری کرده است.

آخرین بالگردهای حمل و نقل از نوع ۸-Mi که برخی از آنها هم اکنون در ارتش صربستان بهره برداری می شوند ۳۶ سال پیش خریداری شده اند.

1721006 593 - ارتش صربستان پس از ۲۹ سال بالگرد خرید +عکس

هم اکنون در ارتش صربستان یک فروند بالگرد حمل و نقل ۱۷-Mi و چند بالگرد از نوع ۸-Mi که فقط دو فروند از آنها قابل پرواز هستند، استفاده می شود. یک فروند از دو فروند بالگرد حمل و تقل ۱۷-Mi ارتش صربستان دو سال پیش در حالیکه برای انتقال یک نوزاد از منطقه سیل زده به بلگراد در حال پرواز بود سقوط کرد و هر هفت سرنشین آن از جمله یک نوزاد کشته شدند.

بالگرد ۱۷-Mi می تواندیک محموله ۴ هزار و پانصد کیلوگرمی را حمل کند و حداکثر سرعت آن ۲۶۲ کیلومتر در ساعت است. همچنین این نوع بالگرد می تواند ۳۶ مسافر و یا ۲۴ چترباز و ۱۲مجروح را حمل کند.

1721007 789 - ارتش صربستان پس از ۲۹ سال بالگرد خرید +عکس

طول این نوع بالگرد ۱۸٫۶ متر و ارتفاع آن ۴٫۷ متر و حداکثر وزن در هنگام برخاستن از زمین ۱۳تن برآورد شده است.

«رانکو ژیواک» فرمانده نیروی هوایی و پدافند ضد هوایی ارتش صربستان در هنگام تحویل این بالگردها در جمع خبرنگاران در فرودگاه بلگراد گفت که روند تجهیز کردن ارتش بر حسب نیاز همچنان ادامه خواهد یافت.

ارتش صربستان با بیش از ۶۰ کشور همکاری نظامی دارد و با برخی از آنها رزمایش نظامی مشترک برگزار می کند. صربستان، سیاست بی طرفی نظامی دارد و عضو هیچ سازمان و یا پیمان نظامی نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.