×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

 

F 16V viper (2) - پرواز نخستین جنگنده ارتقا یافته F-16 V ملقب به افعی

پرواز نخستین جنگنده ارتقا یافته F-16 V ملقب به افعی

جدیدترین نمونه جنگنده لاکهید مارتین F-16 با گستره ای از ارتقاء تجهیزاتی ، از جمله رادار آرایه کاوش الکترونیکی فعال برای نخستین بار به پرواز در آمد .

F-16 Viper از تاسیسات فورت ورث شرکت لاکهید در تگزاس به پرواز در آمد ، هدف از عرضه این نمونه جذب مشتریان بالقوه صادراتی ( همچون اندونزی ) می باشد . این شرکت در اوایل ماه اکتبر یک نمایشگر کابین را برای نمونه جدید در جاکارتا به نمایش در آورد که تولید رسمی آن در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه هوایی سنگاپور آغاز شده بود .

مقامات لاکهید ، نصب رادار پرتو چابک نورثروپ گرومن APG-83 را جهش بزرگی در توانمندی F-16 توصیف می کنند . ارتقاهای آتی بر روی F-16V شامل افزایش نمایشگر وسطی برای خلبان ، به علاوه رایانه ماموریتی روز آمد شده ، سایر تجهیزات الکترونیکی پروازی جدید و سامانه جنگ الکترونیکی ارتقا یافته می باشد . این موارد توانمندی های رزمی قابل توجهی برای توجه به محیط های تهدید پویا که در دهه های آتی پدیدار می گردد ، به این جنگنده می افزایند .

F 16V viper (1) - پرواز نخستین جنگنده ارتقا یافته F-16 V ملقب به افعی

لاکهید تولید هواپیمای نمونه V را برای مشتریان جدید و پیشین ویا برای فراهم نمودن عوامل بسته ارتقاء ( نظیر رادار AESA) در طی مدرن سازی هایی برای نمونه های در حال خدمت ارائه می کند . تایوان مشتری آغازین چنین برنامه روزآمد سازی بوده و قرار است ۱۴۴ فروند F-16A/B این کشور توسط لاکهید ارتقاء یابند. تاکنون بیش از ۴۵۵۰ فروند از F-16 تحویل داده شده است.

این جنگنده برای نخستین بار در سال ۱۹۷۴ به پرواز در آمد و پایگاه تحلیلی فلایت گلوبال ناوگان فعال کنونی این جنگنده در را ۲۹۹۸ فروند ثبت کرده است . سفارش کنونی شرکت لاکهید شامل کشورهای مصر ، عراق و امارات متحده عربی نیز می باشد .

پس از لغو یک بسته به روزآوری جامع تر و به دلیل این که F-35 بسیار دیرتر از زمانی که انتظار می رفت وارد خدمت شده نیروی هوایی آمریکا قصد گسترش عمر تقریبا ۳۰۰ فروند F-16C/C را دارد . همچنین لاکهید به دنبال الزامات سازه ای ۲۷ کاربر دیگر F-16 به ویژه تایوان و کره جنوبی میباشد .  

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.