×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

 

sokho 30. - آیا آمریکا مانع فروش جنگنده‌ سوخو ۳۰ به ایران می شود؟

آیا آمریکا مانع فروش جنگنده‌ سوخو ۳۰ به ایران می شود؟

قبل از توافق هسته ای ایران با ۱+۵ با توجه به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل که ایران را از خرید و فروش تجهیراتی که کاربرد تهاجمی دارند مثل تانک و جنگنده را منع کرد که حتی انجام این قطعنامه فراتر از تجهیزات نظامی تهاجمی,حتی خرید تجهیزات دفاعی ایران را هم تحت تاثیر قرار داد که در نمونه آن موضوع اس ۳۰۰ را می توان نام برد.

 اما بهد از توافق و برداشته شدن تحریم ها این امید وجود دارد که ایران بتواند تجهیزات نظامی خود را به روز کند مخصوصا در بحث نیروی هوایی و جنگنده ها,در این روزها اخباری مبنی بر خرید چندین فروند جنگنده سوخو ۳۰ توسط ایران از روسیه منتشر شد و از انعقاد قرارداد فروش این جنگنده بین ایران و روسیه خبرهایی مخابره شد,اما این خبر با واکنش دولت آمریکا روبه رو شد. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان این ادعا که فروش جنگنده‌های سوخو ۳۰ ساخت روسیه به ایران نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب می‌شود گفت جنگنده‌‌های این نسل روسیه قابل قیاس با جنگنده‌های F-15E آمریکایی هستند.   

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین از قصد آمریکا برای صحبت با روسیه درباره فروش این جنگنده‌ها به ایران خبر داد و افزود ۴ کشور امضا کننده توافق هسته‌ای با ایران باید به طور کامل از این محدودیت‌ها مطلع باشند.

حالا با ایران اخبار باید دید آمریکایی ها چقدر به قول و قرار خود در موضوع توافق هسته ای و لغو تحریم های ایران جدی هستند.

رسانه‌های روسیه، روز چهارشنبه از قول مقام‌های فعال در زمینه صادرات تسلیحات این کشور از امضا قرارداد فروش چندین فروند جنگنده سوخو ۳۰ به ایران در سال جاری میلادی خبر داده بودند. 

 

  1. حسین

    سلام.چرا مرزبانان ما رو به نفربر های خشایار یا خودروهای زره دار که روسها دارند مجهز نمیکنند.چرا جلیقه ضد گلوله بعنوان یک محافظ سازمانی نیروهای مسلح قرار نمیگیرد.تا ایگونه شهادتهایی نداشته باشیم.لطفا پاسخش رو در تلگرام بدید.ممنون

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.