×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

 

putin - هشدار شدید پوتین به ترکیه و عربستان بر سر آزادسازی حلب

هشدار شدید پوتین به ترکیه و عربستان بر سر آزادسازی حلب

پوتین به ترکیه وعربستان هشدار داده است ورود کوچکترین سرباز به داخل خاک سوریه با حضور نیرومند نیروهای ایرانی، روسی و سوری در مرز ترکیه مواجه خواهد شد.

هشدارهای صریح و بی پرده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به شخص رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه هشدار داده است که از هر گونه تجمع نیروهای نظامی ارتش خود در مرز سوریه خودداری کند.

پوتین همچنین هشدار داده است ورود کوچکترین سرباز به داخل خاک سوریه با حضور نیرومند نیروهای ایرانی، روسی و سوری در مرز ترکیه مواجه خواهد شد و این مساله می تواند موجب ایجاد ناآرامی ها و آشوب هایی در داخل خاک ترکیه شود. پوتین همچنین نسبت به افزایش خواسته های استقلال طلبی مردم مناطق جنوبی ترکیه در صورت ورود نظامی های این کشور به خاک سوریه هشدار داده است.

هر گونه تلاش ترکیه برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه یا ایجاد منطقه ای مستقل از حکومت دمشق در خاک سوریه با واکنش شدید کرملین مواجه خواهد شد و باعث خواهد شد تا روسیه نیروهای زمینی خود را به همراه جنگنده های پیشرفته، پیشرفته تر از جنگنده هایی که در حال حاضر در سوریه در حال استفاده هستند، به سوریه گسیل بدارد. پوتین در پیام خود به اردوغان تاکید کرده که سوریه خط قرمز روسیه است و به هیچ وجه به ترکیه اجازه نخواهد داد در سوریه دخالت کند و موازنه قدرت در سوریه از جمله در منطقه حلب و محیط پیرامونی آن را تغییر دهد. این منابع تاکید کردند، هشدارهای روسیه از عمق هماهنگی ها میان تهران و مسکو حکایت دارد که اردوغان را بر آن داشته از اتخاذ هر گونه تصمیم تحریک کننده ای در مسائل مربوط به شمال سوریه خودداری کند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.