×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

 

f 35 fighter usa (1) - اعلام عملیاتی شدن جنگنده عمود پروازی که می تواند از سامانه اس ۳۰۰ عبور کند

اعلام عملیاتی شدن جنگنده عمود پرواز اف ۳۵ لایتنینگ ۲

میلیتاری نیوز : اف ۳۵ لایتنینگ ۲ توسط نیروهای تفنگدار دریایی آمریکایی عملیاتی شد. پس از یک بررسی پنج روزه ، گردان ۱۲۱ جنگنده هجومی دریایی (VMFA-121) مستقر در یوما آریزونا که دارای ۱۰ فروند جنگنده چندمنظوره برخاست و فرود عمودی و یا فرود کوتاه می باشد ، رسما برای اعزام عملیاتی این جنگنده به تمام نقاط دنیا اعلام آمادگی کرد.

اف ۳۵ بی یکی از سه نمونه جنگنده نسل پنجم لاینتینگ ۲ می باشد و ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا می باشد این جنگنده اصولا برای کاربرد سپاه تفنگداران دریایی آمریکایی و نیروی دریایی انگلستان طراحی شده است . این هواپیما قادر به برخاست های عمودی و یا کوتاه و فرودهای عمودی با استفاده از رانش جهت دار و فن برخاست عمودی می باشد. این بدان معناست که لایتنینگ ۲ می تواند بدون باند یا بدون نیاز به پرتابگرهای منجنیقی از ناو های هواپیمابر به انجام ماموریت بپردازد. این هواپیما به عناون هواپیمای اصلی بال ثابت ناوهای هواپیمابر کلاس ” کوئین الیزابت ” عمل خواهد نمود و جایگزین هواپیماهای AV-8b هاریبر و FA-18 هورنت سپاه تفنگداران دریایی آمریکا خواهد بود . حداکثر سرعت این جنگنده فوق پیشرفته ۱۹۳۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.طول این جنگنده ۱۶ متر و عرض آن ۴٫۳ متر می باشد و دارای ظرفیت یک نفر خدمه میباشد. مسلسل به کار رفته در این جنگنده بسیار سریع و قدرتمند می باشد و در ویدیویی که سازندگان آن منتشر کردند در عرض چند ثانیه ۳ هزار گلوله از مسلسل این جنگنده شلیک میشود.


تام باربیج” یکی از طراحان توسعه دهنده در کمپانی اسلحه سازی ” لاکهید مارتین ” اعلام کرد که جنگنده اف ۳۵ قادر است از سامانه اس ۳۰۰ به راحتی عبور کنند.

تاکنون کشورهایی بسیار خواهان خرید این جنگنده فوق پیشرفته هستند که از مهم ترین آن ها می توان به ایتالیا ، هلند ، ترکیه ، بریتانیا ، رژیم صهیونیستی ، ژاپن ، کره جنوبی ، کانادا و … اشاره کرد. پیش بینی میشود قیمت هر فروند از این جنگنده یعنی اف ۳۵ بی پس از تولید انبوه در سال ۲۰۱۸ به ۱۱۰ میلیون دلار خواهد رسید.

به گفته ژنرال “ژوزف دانفورد” فرمانده سپاه تفنگداران دریایی F-35b همان گونه که در گزارش مشترک ژوئن ۲۰۱۴ به کمیته دفاعی کنگره قید شده بود ، جنگنده لایتنینگ ۲ ، الزامات این نیرو را برآورده ساخته اند .

f 35%20fighter%20usa%20(2) - اعلام عملیاتی شدن جنگنده عمود پروازی که می تواند از سامانه اس ۳۰۰ عبور کند

ژنرال دانفورد می گوید : گردان ۱۲۱ هجومی دریایی دارای ده فروند جنگنده د پیکره بندی بلاک ۲B می باشد که برای اجرای آموزش ، توانمندی های نگهداری و اعزام به یک منطقه یا ناو دارای مجوز پوشش اجرایی و جنگ افزار لازم می باشد. این جنگنده قادر به انجام پشتیبانی نزدیک هوایی ، مقابله هجومی و دفاع هوایی ، ممانعت هوایی و شناسایی مسلح به عنوان یخشی از وظایف نیروی زمینی ، هوایی ، دریایی و یا در پشتیبانی نیروی مشترک می باشد.

 به گفته دانفورد ، این مجوز بر پایه ی ۷ هفته ازمایشات دریایی در یک ناوهواپیمابر کلاس L در تمرین نیروی بزرگ و چندین نوبت پرواز با مهمات واقعی چندگانه صادر شده است . تفنگداران دریایی تاکنون ۵۰ نفر خلبان F-35b و ۵۰۰ خدمه نگهداری را تعلیم داده است. 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.