×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

main battle tank leclerc made by france  (5) - همه آن چیزی که باید در مورد تانک فرانسوی لکلرک بدانید

 

همه آن چیزی که باید در مورد تانک فرانسوی لکلرک بدانید 

 

میلیتاری نیوز : تانک لکلرک ” Amx leclerc ” توسط شرکت جیات “giat” که امروزه با نام نکستر شناخته می شود طراحی و تولید شده است . تانک لکلرک برای اولین بار در سال 1992 در ارتش فرانسه عملیاتی شد و سه سال بعد یعنی در سال 1995 به امارات متحده عربی صادر شد و مورد استفاده این کشور قرار گرفت .

نمونه ی پیشرفته تر این تانک Leclerc MK2 می باشد که با بهبود سیستم هدایت و کنترل در سال 1998 در فرانسه به کار گرفته شد . ارتش فرانسه تعداد 354 عدد از این تانک را در اختیار دارد که آخرین سفارش ساخت این تانک مربوط به سال 2007 میلادی برای تولید 52 عراده از این تانک می باشد . امارات متحده عربی نیز در در سال 2004 تعداد سیصد و نود دستگاه به همراه 40 خودروی زرهی ساخت شرکت نکستر را طی قراردادی از فرانسه تحویل گرفت.

main battle tank leclerc made by france  (3) - همه آن چیزی که باید در مورد تانک فرانسوی لکلرک بدانید

 سیستم های ارتباطی

تانک لکلرک به سیستم مکان یابی فایندر مخفف (fast information, navigation, decision and reporting system) مجهز میباشد که توسط شرکت سازنده ی این تانک یعنی نکستر ساخته شده است . سیستم مکان یابی فایندر به لکلرک یک نقشه ی رنگی را می دهد که در آن موقعیت نیروهای متحد و هم چنین موقعیت دشمنان و اهداف متخاصم در آن مشخص می باشد. این سیستم هم چنین برای مسیریابی و برنامه ریزی ماموریت در این تانک مورد استفاده قرار می گیرد .

علاوه بر این تانک لکلرک مجهز به سیستم موسوم به Tis می باشد . “تیس” این قابلیت را به لکلرک می دهد تا اطلاعات دیجیتالی از قبیل وضعیت تاکتیکی و دستورات نمایشی بین تانک و مقامات بالاتر بر روی یک نقشه به صورت پس زمینه نمایش داده شود .

main battle tank leclerc made by france  (4) - همه آن چیزی که باید در مورد تانک فرانسوی لکلرک بدانید

تسلیحات تانک لکلرک

بر روی این تانک 9 لوله پرتاب نارنجک های 80 میلی متری در هر دو طرف برجک نصب شده است. این تانک با استفاده از سیستم گالیکس می تواند نارنجک ضد نفر یا نارنجک های دودزا را به اطراف پرتاب کند . سلاح اصلی این تانک یک مسلسل 120 میلی متری با کالیبر 50 می باشد این توپ قادر به شلیک گلوله‌های ۱۲۰ میلی‌متری آلمانی و ناتو هم هست اما ارتش فرانسه تنها از مهمات فرانسوی استفاده می‌کند. این تانک با استفاده از سیستم پایدار سازی خود قادر است در سرعت 50 کیلومتر در ساعت اقدام به شلیک به سوی اهداف کند .

main battle tank leclerc made by franced  (1) - همه آن چیزی که باید در مورد تانک فرانسوی لکلرک بدانید

علاوه بر این مسلسل دیگری بر روی سقف این تانک برای شلیک به سوی مواضع هوایی قرار داده شده است . سیستم کنترل آتش لکلر به توپچی یا فرمانده آن توانایی درگیری با ۶ هدف مختلف را تنها در ۳۰ ثانیه می‌دهد. عملکرد و مشخصات فنی این تانک توانایی حرکت با حداکثر سرعت 72 کیلومتر بر ساعت رو به جلو و به صورت دنده عقب 38 کیلومتر را در یک ساعت طی می کند . این تانک قابلیت عبور از خاکریزهایی به عمق سه متر و برجستگی های به ارتفاع 110 سانتی متر را دارا می باشد . برجک این تانک قادر در 12 ثانیه یه دور کامل 360 درجه ای بزند . مخزن سوخت این تانک 1300 لیتر ظرفیت دارد که با این مقدار سوخت می تواند مسافتی 550 کیلومتری را طی کند.

وزن : 54 تن

طول : 9.78 با احتساب لوله ی توپ

طول بدنه : 6.88

عرض : 3.70 متر

تعداد خدمه : 3 نفر

زره : لایه ی محافظ کامپوزیتی مشتکل از سرامیک و فولاد

موتور : موتور دیزلی 8 سیلندری

حداکثر برد : 550 کیلومتر ( با احتساب سوخت ذخیره 650 کیلومتر )

قیمت : 9.3 میلیون یورو

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.