×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

ten american arrested - ملوانان به اصطلاح قهرمان فیلم های هالیوودی پس از دستگیری گریه می کردند

 

ملوانان آمریکایی پس از دستگیری توسط سپاه پاسداران گریه می کردند 

 

میلیتاری نیوزسردار حسین سلامی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت حماسه و ایثار مردم شهرستان خوانسار که در حسینه ارسور این شهرستان برگزار شد در شرح دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری در جهان نتوانسته بود یک نظامی آمریکایی را دستگیر کند اما وقتی این نظامیان وارد آب‌های ما شدند شناورهای کوچک ایرانی با تعداد نیروی کمتر مانند عقاب آن‌ها را محاصره و دستگیر کردند و این ده تفنگدار در مقابل 5-6 جوان پاسدار سر تسلیم فرود آوردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها در ناو هواپیمابرشان که دارای شصت هواپیمای جنگی و 5 هزار نفر خدمه است دچار دستپاچگی شده و هول کرده بودند و پی‌درپی هواپیماهای خود را به پرواز در می‌آوردند و ما صدای لرزان این ابرقدرت را می‌شنیدیم.

وی افزود: در ادامه واحدهای شناور ما بلافاصله جزیره فارسی را پوشش دادند و تهدید کردند که اگر حرکت کوچکی از شما سربند پاسخ کوبنده‌ای از ایران دریافت خواهید کرد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این ملوانان پس از دستگیری گریه می‌کردند اما مهربانی پاسداران ما باعث احساس آرامش آنان شد.

احمد دولابی فرمانده ناوتیپ 214 تکاوران حضرت امیر(ع) منطقه دوم دریایی سپاه نیز امروز به مسئله ی دستگیری سربازان آمریکایی اشاره کرد و گفت : نیروهای آمریکایی بهترین آموزش‌ها را می‌بینند و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در اختیار دارند، اما به دلیل ضعف ایمان و اعتقاد در برابر پاسداران عزیز قدرت مقابله را نداشتند و بار دیگر ابهت پوشالی آمریکا در جزیره فارسی شکسته شد.

با برخوردی اسلامی همه وسایل و سلاح‌ها را به نیروهای آمریکا تحویل دادیم و آنها به صورت رسمی از جمهوری اسلامی معذرت‌خواهی کردند.13941025000432 PhotoL - ملوانان به اصطلاح قهرمان فیلم های هالیوودی پس از دستگیری گریه می کردند

امروز نیز رسانه های جهان نیز به طور گسترده به پوشش این خبر پرداختند و همچنین مقامات آمریکایی از این دستگیری ابراز شرمندگی کرده اند و آن را سخت وتلخ دانسته اند .همانند اظهار نظر سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا در جمع خبرنگاران . 

“جان کربی” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به ویدئو زانو زدن تفنگداران آمریکایی بیان داشت دیدن فیلم سربازان آمریکایی در حالی که زانو زده و تسلیم شده بودند برایش سخت بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «ضبط اینگونه تصاویر از سوی ایرانیان، برای آنها اقدام جدید نیست همانطور که در مورد ملوانان انگلیسی دیدیم.»

خبرنگار آسوشیتدپرس پرسید که آیا این اقدام ایران، بر خلاف کنوانسیون ژنو – در مورد نحوه رفتار با اسرای جنگی – نیست؟

سخنگو پاسخ داد: «ما که با ایران در حال جنگ نیستیم که این موضوع را با کنوانسیون ژنو بسنجیم؛ البته این اقدام ایرانیان نامناسب و غیرسازنده بود.

13941025000439 PhotoL - ملوانان به اصطلاح قهرمان فیلم های هالیوودی پس از دستگیری گریه می کردند

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.