×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

پهپاد فوق پیشرفته global hawk آمریکایی  (1) - معرفی پهپاد فوق پیشرفته global hawk ساخت ایالات متحده آمریکا

 

معرفی پهپاد فوق پیشرفته global hawk ساخت ایالات متحده آمریکا

 

میلیتاری نیوز : پهپاد فوق پیشرفته ی گلوبال هاوک (global hawk) ” شاهین جهانی ”  یکی از پهپاد های شناسایی ایالات متحده آمریکا است که برای انجام عملیات های شناسایی و گشت زنی در مناطق مختلف توسط شرکت نورثروپ گرومن طراحی و ساخته شده است . از قابلیت های این پهپاد می توان به قدرت گشت زنی روزانه ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع رو و اسکن منطق مختلف اشاره کرد .

هاوووووووک - معرفی پهپاد فوق پیشرفته global hawk ساخت ایالات متحده آمریکا

این هواپیمای بدون سرنشین در زمان ساخت توسط نیروی هوایی آمریکا مورد استفاده قرار گرفت و قادر است با پرواز در ارتفاع بالا به پشتیبانی از نیروهای زمینی در صورت لزوم اقدام کند . سفارش طراحی و ساخت این پهپاد برای منطقه خاورمیانه بوده به همین خاطر در زمان حضور نظامی آمریکا در افغانستان بسیاری از نمونه های این پهپاد در این افغانستان مورد آزمایش قرار گرفتند. مجهز بودن این پهپاد به انواع سنسورهای پیشرفته این توانایی رو به گلوبال هاوک میده که به طور کامل به تصویربرداری از مناطق عملیاتی اقدام و به وسیله ی تجهیزات مخابراتی پیشرفته اون رو به مرکز کنترل خود ارسال و مخابره کند

پهپاد فوق پیشرفته global hawk آمریکایی  (3) - معرفی پهپاد فوق پیشرفته global hawk ساخت ایالات متحده آمریکا

پهپاد گلبال هاک بر خلاف پهپادهای متداول از موتور توربوفن استفاده می کنه. یکی از علت هایی که از این نوع موتور استفاده شده پرواز در ارتفاع بالا است. موتورهای ملخی قابلیت عملیات در چنین ارتفاع هایی رو ندارند. جنس بدنه این پرنده از آلومینیوم و بال ها از کامپوزیت است.

در سال 2007 این پرنده بدون سرنشین فوق پیشرفته از نیروی هوایی ایالات متحده به سازمان هوا وفضای آمریکا “ناسا ” منتقل شد . از جمله اهداف ناسا برای به کارگیری این پهپاد می توان به قدرت پرواز در ارتفاع بالا در مدت زمان طولانی اشاره کرد که برای مقاصد زمین شناسی این سازمان بسیار مناسب بود .

پهپاد فوق پیشرفته global hawk آمریکایی  (2) - معرفی پهپاد فوق پیشرفته global hawk ساخت ایالات متحده آمریکا

هزینه ی ساخت این پهپاد بسیار گزاف و سرسام آور و به ازای هر فروند 220 میلیون دلار می باشد. به همین خاطر تنها 42 فروند از این پهپاد تولید شده است .  

طول بدنه : 14/5 متر 

ارتفاع بدنه از زمین : 4/12 متر 

وزن خالی : 6 تن

 نوع موتور : Rolls-Royce AE 3007

 حداکثر وزن هنگام برخاستن : 14 تن 

حداکثر سرعت : 629 کیلومتر در ساعت 

برد پرواز : حدود 23 هزار کیلومتر

مدت زمان مداومت پرواز : حدود 32 ساعت

حداکثر ارتفاع قابل پرواز : 60000 پا

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.