×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

3567 - هشدار ۶۱ سال پیش آیزنهاور درباره ایران:میلیتاریسم ایرانی نباید زنده شود

 

هشدار ۶۱ سال پیش آیزنهاور درباره ایران:میلیتاریسم ایرانی نباید زنده شود

 

 آیزنهاور در نخستین نطق خود در 29 نوامبر 1952 به عنوان رئیس جمهور امریکا گفت: نباید وضعیتی پیش آید که ایران به گذشته دور خودبازگردد و یک قدرت نظامی شود. وای به وقتی که میلیتاریسم ایرانی زنده شود؛ بروید تاریخ این کشوررا بخوانید تا متوجه حرف من بشوید.

 احتمالا منظور آیزنهاور از گذشته دور ایران امپراطوری داریوش کبیر و همچنین دوره هایی از اشکانیان و امپراطوری باشکوه ساسانیان بوده.

به فاصله کمی بعد از این سخنان، کودتای 28 مرداد در ایران رخ داد و اکنون بعد از شصت سال امریکاییان برخی اسناد دخالت خود را منتشر کرده اند.

اما حساسیت  آیزنهاور به خاطر موقیت ویژه ایران از نظر منابع انرژی و ممتاز بودن از نظر موقعیت استراتژیک و حتی امتیازات ویژه اب و هوایی برای کشاورزی و بسیاری امتیازات دیگه از جمله هوش بالای ایرانیان است که ولی متاسفانه از این نعمت به خوبی استفاده نمی شود.

از دیرباز استعمارگران خواستن مانع پیشرفت ایران بشن ایران به یاری خدا و تلاش همگانی مردم و مسولان در همه زمینه ها داره قدرتمند میشه و هیچ کس و هیچ چیز نمیتونه مانع بشه همگی در هرکجای ایران که هستیم با توجه به زمینه کاری یا شغلی و یا تحصیلی خودمون باید برای سربلندی و پیشرفت کشورمون تلاش کنیم.

همه باید متحد باشیم و باور داشته باشیم که میتونیم به یکی از قدرتمندترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا تبدیل بشیم که در عین حال صلح و ازادی و ارامش رو برای دنیا به ارمغان میاریم پاینده باد ایران.

  , میلیتاریسم , میلیتاریسم ایرانی , میلیتاریسم یعنی چه , میلیتاریسم چیست؟ , میلیتاریسم ایران , میلیتاریسم نظامی , معنی میلیتاریسم , مکتب میلیتاریسم , تعریف میلیتاریسم , قالیباف میلیتاریسم , 

[ad_2]

  1. فرید

    سلام. هر چه تلاش کردم منبع و ادرس این مطلب رو پیداغ کنم موفق نشدم. اگر منبع و ماخذ معتبری برای ارزیابی صحت این موضوع در اختیار دارید لطفا اعلان بفرمائید. یا برایم ایمیل نمائید.
    ممنون

  2. مهدی هاشمی

    میلیتاریسم بدترین نوع از پایگاه حکمرانی در هر کشور است چرا که در ساحت ادراک اش همه مسایل را با نگاه امنیتی و آمرانه می بیند، بویژه در مقابل هر گونه انتقاد عقلانی و شهودی از مسایل اجتماع؛ صرف نشستن بر سمند آرزو ها و التصاق و اتصال دوران کنونی به بخشی از تاریخ که در ژرفنای خود یک هویت غبار آلود دارد، یک التیام موهوم است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.