×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

the chinese anti satellite c19 - موشک بالستیک ضد ماهواره C-19 ساخت چین

 

موشک بالستیک ضد ماهواره C-19 ساخت چین

 

در ژانویه سال ۲۰۰۷ میلادی، چین، عصری تازه و البته وحشتناک را در جنگ های امروزی رقم زد. ارتش چین با پرتاب یک موشک بالستیک C-19 موفق با انهدام یک ماهواره هواشناسی خارج از ماموریت را در ارتفاع ۵۰۰ مایلی از سطح زمین شد.

چین با این آزمایش که به صورت وسیع از سوی جامعه جهانی محکوم گردید که چرا چین فضای خارج از جو زمین را نیز نظامی کرد. اما اگر ماهواره ها در زمره اهداف نظامی مشروع در نظر گرفته شوند، حمله به آنها می تواند منجر به شکل گیری جنگ ماهواره ای می شود که کل مدارها را تخریب نموده در نهایت می تواند منجر به تخریب ماهواره های کلیدی ارتباطی یا موقعیت یاب جهانی و در موارد نادر باعث برخورد اشیاء سرگردان در فضا به خاطر انهدام ماهواره ها و پرتاب موشک ها با جو زمین می شوند.

با شکسته شدن این موضوع جنگ فضایی شکل می گیرد و کشورها می توانند تسلیحاتی را در جو خارجی زمین آزمایش و به کار بگیرند که توانایی تخریب اهداف مستقر روی سیارات دیگر را نیز دارند.

اگر چنین سناریویی تحقق یابد نسل های آینده احتمالا آزمایش موفقیت آمیز سال ۲۰۰۷ چین را به عنوان لحظه تبدیل شدن فضا به خط مقدم جنگ میان کشورها در حوزه فضایی به یاد می آورند.

این آزمایش همچنین علاقه چین به وسعت دادن و ساخت تسلیحاتی را نشان داد که رقیبان اصلی چین یعنی آمریکا و روسیه فناوری آن را ندارند و مشخص نمود که چگونه یک کشور می تواند برای از میان برداشتن اختلاف خود با رقبای خود از ابزارها و تسلیحات نامتقارن بهره بگیرد.

ماهواره ضد سلاح,ماهواره های ضد سلاح,ماهواره ضد پارازیت,موشک ضد ماهواره,موشک ضد ماهواره ایران,موشک ضد ماهواره روسیه,موشک های ضد ماهواره,موشک ضد ماهواره ایران,ضد پارازیت ماهواره anti satellite missile china,china anti satellite missile test 2013,china new anti satellite missile test,china criticized for anti-satellite missile test,anti satellite 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.