×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

9RIA - سامانه جدید آتشبار موشکی کالیبر 220 میلیمتری روسیه

 

سامانه جدید آتشبار موشکی کالیبر 220 میلیمتری روسیه

 

نام رسمی این سامانه وجود ندارد و تا کنون اعلام نشده. بنا به ارزیابی کارشناسان نظامی سامانه جدید موشکی در مقایسه با سامانه توپخانه ضد هوایی آمریکایی «تورنادو- گ» با کالیبر 122 میلیمتر قدرت تخریبی و انهدام بیشتری دارد.

حتی در دوره شوروی سابق سیستم‌های آتشبار موشکی «گراد» با کالیبر 122 میلیمتر، «اوراگان» و «اسمرچ» با کالیبر 300 میلیمتر در اختیار ارتش این کشور قرار داشتند که برد سیستم اتشبار تاکتیکی «گراد»- 20 کیلومتر و برد سامانه آتشبار «اوراگان»- 35 و مساحت عملآتشبار «اسمرچ» – 70 کیلومتر است. به منظور مدرنیزه سازی ارتش روسیه تصمیم گرفته شد که سیستم‌های جدید «تورنادو» تولید شوند.

کارشناسان می‌گویند که در جنگ‌های معاصر و آینده نقش سیستم‌های رآکتیو آتشباری رگبار افزایش قابل توجهی خواهد یافت. برد شلیک سیستم‌های رآکتیو هم اکنون از امکانات توپخانه معمولی لوله ای بسرعت پیشی گرفته  است. ولی توپخانه لوله ای از نظر قیمت کم مهمات و دقت بیشتر و بالای اصابت با سیستم‌های رآکتیف برتری دارد. 

بازار تقاضای سلاح اتشبار موشکی رو به افزایش است زیرا این سلاح میتواند با یک شلیک رگبار تخریب کامل مساحت های وسیعی را تأمین کند. تعداد کشور هایی نیز که در تلاشند این سیستم‌ها را تولید کند افزیش یافته.سردبیر مجله «آرسنال اوتچستوا» (زرادخانه میهن) در این باره توضیح داد:بیشترین کالای بازار فروش اسلحه به سیستم‌های روسی آتشباری رگبار تعلق دارد. ظاهراً روسیه این سهمیه را نگه داشته و حتی افزایش خواهد داد چون نسل جدید این سامانه ها را تولید می کند.

آمریکا هم سرگرم ساخت سیستم خود است. به تازگی چین هم بطوره گسترده به توسعه دادن در این راستا وارد شده و در حال نفوذ به بازار های کشور های سوم است. برزیل و اسراییل هم این سامانه های آتشباری را تولید می کنند. ترکیه نیز در حال ساخت سیستم‌های خود می باشد. 

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.