×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

ی یوزی - معرفی مسلسل معروف و پرطرفدار یوزی + عکس

 

معرفی مسلسل معروف و پرطرفدار یوزی 

 

 

میلیتاری نیوز “اوزی” و یا “یوزی” (در عبری: עוזי در انگلیسی: Uzi) نام مسلسل ساخت رژیم غاصب اسرائیل است. مخترع مسلسل یوزی یک یهودی اسرائیلی به نام یوزی گال متوفی سال 2002 بود که مسلسل یوزی را در سال ۱۹۴۸میلادی برای اولین بار طراحی کرد. مسلسل یوزی تنها نامش را از مخترعش نگرفته است و نام «یوزی» در زبان عبری مخفف جمله‌ای است، به معنای “خداوند قدرت” است. یوزی تنها ۳٫۵کیلوگرم وزن دارد و قادر به شلیک ۶۰۰تیر در عرض تنها یک دقیقه است.

شکل کلی این سلاح از مسلسل دستی اس آ-23 (23-sa ) ساخت اسلوواکی اقتباس شده بود. در سال 1957 نمونه ی اولیه ی این سلاح با کمک صنایع اسلحه سازی فرانسه و بلژیک ساخته و به ارتش اسرائیل تحویل داده شد.

 

در مسلسل یوزی یک ضامن کف دستی وجود دارد که کارکرد اسلحه را خیلی مطمئن‌تر می‌سازد یعنی برای شلیک اسلحه، چکاندن ماشه به تنهائی کافی نیست و باید دست پشت قبضه اسلحه را کاملاً گرفته شود و الا اگر ماشه هم فشار داده شود تیری شلیک نخواهد شد. خشاب یوزی در وسط قبضه اسلحه جا می‌گیرد و حسن آن گذشته از صرفه‌جوئی در حجم اضافی، درست در زیر مرکز ثقل قرار گرفتن آنست.

بدلیل شکل کلی T شکل آن و قرار گرفتن خشاب در قبضه مرکز ثقل سلاح به وسط آن منتقل شده است. و این خود موجب می شود سلاح حتی در هنگام شلیک خودکار کمتر لرزیده و باعث افزایش دقت تیر انداز می شود . نمونه های اولیه آن دارای قنداق ثابت چوبی و نمونه های جدید آن دارای قنداق فلزی تاشو می باشند .

نواخت تیر آن در حدود 600 تیر در دقیقه و برد موثر آن ۲۰۰متر می باشد.

یوزی به دلیل داشتن وزن کم و سرعت شلیک بالا ، بسیار مناسب برای جنگهای چریکی و فعالیت های امنیتی شناخته شد ، چنانکه در بسیاری از مناطق جهان همانند رژیم صهیونیستی غاصب تا آرژانتین ، شیلی و نیکاراگوئه توسط عوامل دولتی و امنیتی برای سرکوب شورشها و حرکت های آزادی خواهانه بکار برده شده است. همچنین به دلیل شهرت و معروف بودن این اسلحه در بسیاری از فیلم ها و بازی های رایانه ای مورد استفاده قرار گرفته است .

 

در زیر تصاویر زیبایی از مسلسل یوزی برای شما قرار داده است : 

 

3507354533 - معرفی مسلسل معروف و پرطرفدار یوزی + عکس

 

 2538542353 - معرفی مسلسل معروف و پرطرفدار یوزی + عکس

 

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.