×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

sayari - خلیج عدن را ترک نمی کنیم و با اقتدار در منطقه هستیم

خلیج عدن را ترک نمی کنیم و با اقتدار در منطقه هستیم

امیر دریادار “حبیب الله سیاری” روز شنبه در برنامه “من طهران” شبکه خبری العالم گفت: محور گشت ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مطابق قوانین و مقررات بین المللی و برای برقراری امنیت کشتی ها است.

 

وی درباره تعداد ناوها و کشتی ها در هر ناوگروه اظهار داشت: ناوگروه ما معمولاً 2 فروند ناو است البته بیشتر هم بوده و 3 فروند و 4 فروند هم بوده است.

 

دریادار سیاری، گفت که  سی و چهارمین ناو گروه اعزام شده به خلیج عدن “البرز” نام دارد.

 

 

خلیج عدن را ترک نمی کنیم و با اقتدار در منطقه هستیم

 

وی در ادامه گفت: این چنین نیست، و (مأموریت این ناوگروه) کاملا مشخص است؛ یعنی چیزی نیست که قابل رصد کردن نباشد. اما این که بخواهیم به خاطر حرف‌هایی که این ها می زنند منطقه را ترک کنیم و امنیت کشتی تجاریمان را از دست بدهیم، نه این طور نیست.

 

دریادار سیاری اظهار داشت: ما در منطقه حضور داریم، امنیت کشتی هایمان را برقرار می کنیم، چون به هر صورت مسیر عبور و مرور کشتی های ما است.

 

وی تأکید کرد: ما که نمی توانیم مسیر عبور و مرور کشتی هایمان را فراموش کنیم و کنار بیاییم تا آسیب پذیری مان بالا برود.

 

 

 

دریادار سیاری گفت: ما با اقتدار در منطقه هستیم و گشتمان را انجام می دهیم؛ در بحث برقراری امنیت، نه تنها برای جمهوری اسلامی ایران فعالیت بلکه به دیگر کشورهای جهان هم کمک کردیم

 

وی افزود: همانطور که همیشه اعلام کرده ایم، تنگه هرمز، و شمال اقیانوس هند در محدوده دریای عمان به عنوان مناطقی که در آنجا حضور داریم، امنیت آنها را برقرار کرده‌ایم و همچنان برقرار می کنیم و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم که ناامنی به وجود بیاید و بلکه با هرگونه عامل به وجود آورنده ناامنی مبارزه می‌کنیم.

 

دریادار سیاری اظهار داشت: ما همواره در همه رزمایشها اعلام کرده ایم که در برقراری امنیت تنگه هرمز که یکی از مهمترین آبراه های جهان است، جدیت تمام به خرج می دهیم و امنیت آنرا تا کنون حفظ کرده‌ایم و حفظ هم خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم که ناامنی در آنجا به وجود بیاید

 

وی افزود: اما در منطقه شمال اقیانوس هند که منطقه وسیعی است، امکان به وجود آمدن ناامنی و تروریسم دریایی وجود دارد، بالاخره همه کشورهای همسایه در شمال اقیانوس هند باید با توجه به وزن ژئوپولوتیکی خود، در دریا حضور داشته باشند و با کمک همدیگر امنیت را برقرار کنند. همین موضوع در ارتباط با خلیج عدن نیز وجود دارد به دلیل آنکه یکی از آبراه های مهم جهان است و تجارت جهانی در آنجا جریان دارد؛ آنجا هم امنیت باید برقرار باشد.

 

 

 

وی ادامه داد: اگر کشورهای ساحلی منطقه خلیج عدن نمی توانند امنیت آنجا را برقرار کنند، مانند کشورهای یمن، جیبوتی، سومالی و اریتره که نیروی دریایی قوی ندارند، با توجه به اینکه این منطقه یک منطقه بین المللی است کشورهای دیگر که توانمندی دارند بنا به درخواست سازمان جهانی برای تأمین امنیت در آنجا حضور دارند.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.