×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

adan - ورود ناوهای ارتش ایران به خلیج عدن

ورود ناوهای ارتش ایران به خلیج عدن

به گزارش میلیتاری نیوز، سی‌ و چهارمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش امروز (چهارشنبه) وارد خلیج عدن شد.

خلیج عدن، خلیجی است در جنوب یمن که از جنوب، کشور «سومالی» و از غرب، کشور «جیبوتی» را نیز در همسایگی خود دارد.

این خلیج از سمت غرب به تنگه باب‌المندب و دریای سرخ و از سمت شرق نیز با اقیانوس هند مرتبط بوده و جزئی از این اقیانوس بشمار می‌آید.

خلیج عدن یک ناحیه شناخته‌ شده برای دزدان دریایی است که آب‌های این ناحیه را برای سفرهای دریایی ناامن کرده‌اند.

پدیده دزدی دریایی در سومالی یک تهدید جدی علیه کشتی‌رانی بین‌المللی است که از زمان فاز دوم جنگ داخلی سومالی در دههٔ 1990 بوجود آمد.

این تهدیدات از سال 2005 شدت گرفت و باعث افزایش هزینه کشتیرانی و ممانعت در رسیدن محموله های غذایی و سوختی شد.

هدف ناوگروه 34 نداجا چیست؟

این ناوگروه همانند ناوگروه‌های گذشته با هدف تامین امنیت خطوط مواصلاتی مسیر خود را پیموده و در طول این چند روز از بندر “جاسک” عبور کرده و در دریای “عمان” و در کرانه اقیانوس “هند” مسیر دریاپیمای خود می‌پردازد.

کشتی‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران و بلکه کشورهای منطقه و فرامنطقه چشم به راه تامین امنیت “ایران” در منطقه غرب اقیانوس “هند” حد فاصل خلیج “عدن”، تنگه “باب المندب” و “کانال سوئز” هستند و دریادلان ناوشکن “البرز” و “بوشهر” به ماموریت‌های خود می‌پردازند.

آمادگی ناوگروه‌ها در حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران

در طول سفر دریایی پرسنل ناوگروه‌ها از ناوگروه‌های گذشته تاکنون همواره آمادگی خود را برای حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران حفظ کرده‌اند.

ساز و کار سفر ناو گروه 34 نداجا/ آیا رسانه‌های وابسته به سعودی از پاسخ دریادار سیاری عبرت می‌گیرند؟

با توجه به تحولاتی که در “یمن” رخ داده و تجاوز عربستان به “یمن” و شانتاژ رسانه‌ای وابسته به آل سعود تلاش بر این دارد که ماموریت دریایی جمهوری اسلامی ایران را به نوعی جهت‌دار جلوه دهد حال آنکه به تعداد سفرها توجه کنیم پیام ناوگروه‌ها این است که از گذشته ناوگروه‌ها در خلیج “عدن” و منطقه موصوف حضور داشتند و نقش‌آفرینی کرده‌اند.

هشدار صریح امیر دریادار “سیاری”

امیردریادار “حبیب‌الله سیاری” فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به ادعای رسانه‌های سعودی مبنی بر “جهت‌دار جلوه‌دار دادن سفر ناوگروه نداجا”  اظهار داشت: ما به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم که در اجرای ماموریت نیروی دریایی ارتش در مبارزه با تروریسم و دزدی دریایی که در چارچوب قوانین بین‌المللی انجام می‌شود به ایران تذکر بدهد.

با توجه به حساسیت شرایط کنونی شاید رسانه‌های غربی- عربی- صهیونیستی تلاش کنند تا با شانتاژ خبری مطالبی خلاف واقع مطرح کنند اما نیروی دریایی ارتش در قالب وظایف خود به مسیر پرشتاب تلاش‌های خود برای ایفای نقش در خلیج عدن و تنگه باب المندب انجام وظیفه کنند.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.