×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2038427 - کره‌شمالی آزمایش بمب هیدروژنی را تایید کرد

 به گزارش میلیتاری نیوز، تلویزیون رسمی کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد این کشور روز یکشنبه یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است. مطابق این بیانیه، این بمب می‌تواند به صورت کلاهک روی موشک‌های قاره‌پیما (ICBM) نصب شود.

پیش از این منابع پس از اعلام وقوع دست‌کم دو زمین‌لرزه در نزدیکی سایت هسته‌ای کره شمالی واقع در شمال شرق این کشور، از اقدام پیونگ‌یانگ برای انجام ششمین آزمایش هسته‌ای خود خبر دادند.

ابتدا سازمان زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶٫۳ در مقیاس ریشتر را در این منطقه این ثبت کرده است. دولت کره جنوبی گفت به نظر می‌رسد این زمین‌لرزه ناشی از انجام آزمایش هسته‌ای بوده است.

پس از آن، مرکز لرزه‌نگاری چین اعلام کرد زمین‌لرزه دومی با قدرت ۴٫۶ در مقیاس ریشتر را به فاصله هشت دقیقه پس از زمین‌لرزه اول به ثبت رسانده است که احتمالاً ناشی از انفجار بوده است.

در ژاپن، وزیر خارجه این کشور در جمع خبرنگاران تأیید کرد که این زمین‌لرزه  ناشی از آزمایش هسته‌ای بوده است.  نخست‌وزیر «شینزو آبه» گفت کشورش یک آزمایش هسته‌ای دیگر را تحمل نخواهد کرد.

همزمان، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی می‌گوید رئیس‌جمهور این کشور اعضای شورای امنیت ملی خود را برای نشست اضطراری فرا خوانده است.

رئیس کمیته امور دفاعی پارلمان کره جنوبی گفت قدرت انفجار ششمین آزمایش هسته‌ای پیونگ‌یانگ، ۱۰۰۰ کیلوتن (معادل یک مگاتن) بوده که این رقم قدرت انفجاری معادل چهار برابر بمب هسته‌ای منفجرشده آمریکا در شهر ناکازاکی ژاپن است. خبرگزاری یونهاپ گزارش داده آزمایش هسته‌ای جدید، ۹٫۸ بار قدرتمندتر از پنجمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.