×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2166282 - کارکرد تنگه هرمز وابسته به منافع ملی ایران است/ اقدامات امریکا در تصمیمات ما تاثیری ندارد

به گزارش ميليتاری نيوز، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در نشست خبری که در ستاد این نیرو برگزار شد، در پاسخ به سوالی درخصوص موضوع تنگه هرمز اظهار داشت: داشت: این یک مقدمه و اصولی دارد. کارکرد تنگه ها به باز بودن آنهاست و اگر بسته باشد فاقد ارزش است.

وی افزود: قطعا تحریم‌هایی که بصورت ظالمانه درخصوص ایران مطرح می‌شود بر کارکردهای تنگه هرمز نیز اثر می‌گذارد و باید بدانیم که در محیط بین المال، خروجی یک تصمیم تنها یک کشور را تحت تاثیر قرار نمی دهد واقدامات دیگران هم تاثیر دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:  تنگه هرمز بخشی از منافع جمهوری اسلامی ایران است و نیروی دریایی تاکنون امنیت تنگه هرمز را تامین کرده و از این به بعد هم تامین می‌شود.

دریادار خانزادی افزود: کارکرد تنگه هرمز وابسته به منافع ملی ایران و اقدامات جامعه بین الملل در خصوص تعهداتش به ایران است.

وی خاطرنشان کرد: ما اقدامات امریکا را محاسبه می‌کنیم اما در تصمیم‌گیری ما تاثیری ندارد و تصمیمات ما بر اساس فرامین فرماندهی معظم کل قوا خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درخصوص تجهیزات جدید این نیرو نیز گفت: ناوشکن های سهند و دنا توسط صنایع دریایی وزارت دفاع در حال ساخت است و زیردریایی فاتح نیز مراحل پایانی خود را می‌گذراند و تستهای دریایی آن نیز انجام شده و تا آذر ماه رونمایی می‌شود.

خانزادی تصریح کرد: کار احیای ناوشکن دماوند هم درحال انجام است و تا پیش از پایان سال آن را در دریا خواهیم دید.

وی گفت: در آذر ماه رزمایش بزرگ دریایی و در پایان سال نیز رزمایش مشترک بزرگ نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود، درخصوص مسابقات بین المللی نظامی غواصی که در نوشهر برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مسابقات فردا در نوشهر و در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نداجا آغاز می‌شود و برای نخستین دوره است که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران میزبان این مسابقات است.خانزادی با اشاره به مسابقات روسیه، گفت: دو ناو موشک انداز ما هم در آذربایجان پهلو گرفته اند و مسابقات تیراندازی شناورها از فردا آغاز می‌شود.وی افزود: ۱۰۰ نفر از ورزشکاران نظامی از ۸ کشور قاره های آسیا و افریقا و آمریکا در نوشهر حضور یافته اند تا در مسابقات غواصی شرکت کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:  در این مسابقات غواصی از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا استفاده خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.