×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2389239 - چین ماهواره های دوقلو موقعیت سنج پرتاب کرد

به گزارش ميليتاری نيوز، این کشور ماهواره های جدید را از سامانه در حال پیشرفت موقعیت نگاری خود و با راکت لانگ مارچ 3 بی پرتاب کرده است.این ماهواره های دوقلو که نسل جدید ماهواره در این کشور به حساب می آید به عنوان هجدهمین و نوزدهمین ماهواره از سامانه Beidou-3  از مرکز ماهواره ای ‘شی چانگ’ در استان ‘سی چوان’ واقع در جنوب غرب چین پرتاب شد و در مدار تعیین شده قرار گرفت.

یک سال قبل این کشور اعلام کرد دو ماهواره موقعیت سنج از شبکه ناوبری ‘بایدو’ را با یک راکت لانگ مارچ در مدار زمین قرار داده است.چین در حال ایجاد یک شبکه خانوادگی از سامانه موقعیت سنج بایدو BeiDou Navigation Satellite System (BDS) است و در این راستا، پیشتر نیز ماهواره های دیگری را پرتاب کرده است.

بیشتر بخوانید

دومین ماهواره مخابراتی قطر به فضا پرتاب شد

‘دونگ چون چینگ’ رییس مرکز ماهواره ای یاد شده در مصاحبه با خبرنگاران گفت که همه ماهواره های این سامانه از این مرکز با موفقیت پرتاب شده و در مدار تعیین شده زمین قرار گرفته اند.شیه جون، معاون طراح ارشد پروژه Beidou-3 نیز گفت: اکنون، کلیه قطعات استفاده شده در ماهواره‌های Beidou-3 توسط چین تولید می شود.

‘یانگ چانگ فونگ’ طراح ارشد سامانه موقعیت یاب Beidou-3 چین نیز گفت: سامانه پایه Beidou-3 پایان سال جاری میلادی به طور رسمی راه اندازی می شود و خدمات موقعیت یاب پایه را در اختیار کشورها و مناطق مسیر کمربند و جاده قرار می دهد. این گامی مهم و کلیدی از منطقه به سراسر دنیا است.’شی چانگ’ مرکز ماهواره ای است که در سال 1970 میلادی ساخته شد و بیشترین ماهواره های زمین شناسی و موقعیت سنجی چین از این محل پرتاب شده اند.

Beidou یکی از مهمترین دستاوردهای چین در 40 سال گذشته پس از اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز است.این سامانه به طور رسمی از سال 1994 فعال شد در سال 2000 برای موقعیت سنجی بکار گرفته شد و به دنبال آن در سال 2012 میلادی با پرتاب ماهواره، بیشتر مناطق آسیا و اقیانوس آرام از داده های آن استفاده کرد. این موقعیت یاب با پرتاب مجموعا 30 ماهواره تا سال 2020 میلادی به کل دنیا خدمات رسانی خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.