×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

us army uav .JPG - چوب حراج آمریکا به پهپادهایش برای فروش بیشتر به کشور های مختلف

 

چوب حراج زدن آمریکا به پهپادهایش برای فروش به کشور های مختلف 

 

پهپادهای ساخت ایالات متحده آمریکا تاکنون تنها به کشور انگلستان فروخته می شده است اما حالا دولت ایالات متحده آمریکا تصمیم دارد تا این پهپاد ها را به کشورهای هم پیمان خود همچون کشورهای اردن ، عربستان  ، ژآپن ، آلمان و … نیز به فروش برساند . 


پهپادهای آمریکایی تاثیر بسیاری را در پیشبرد راهبردهای این کشور در کشورهایی مانند پاکستان، افغانستان و سوریه را داشته اند اما در اکثر موارد استفاده از این پهاد ها باعث مرگ غیرنظامیان و زنان و کودکان شده است . 

 

براساس نظام‌نامه‌ای تحت عنوان نظام کنترل فناوری موشکی که یک توافق داوطلبانه میان 34 کشور به منظور جلوگیری از اشاعه تکنولوژی‌های شلیک سلاح‌های کشتار جمعی است، صادرات پهپاد محدود شده است. این نظام کنترلی به‌رغم آنکه اجازه به صادرات سیستم‌های پهپادی تنها در مواقع نادر داده است اما صادرات تکنولوژی پهپادی را ممنوع نکرده است.

شبکه ی الجزیره در همین رابطه می گوید : پهپادها به عنوان جنگ افزارهای بحث انگیز شناخته می شوند. هم اکنون برخی کشورهایی که برای ارتقای انبارهای تسلیحات خود تحت فشار هستند و بالاخص اعضای ناتو ملزم هستند تا سقف دو درصد از کل تولید ناخالص داخلی سالانه خود را برای تجهیزات و عملیات دفاعی هزینه کنند؛ آمریکا معتقد است خرید پهپاد برای این کشورها از خرید بالگرد یا جنگنده کمتر هزینه خواهد داشت.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.