×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2381582 - چهل سال است که در حال پیشرفت هستیم/ نسل جدید ناوشکن‌های ایرانی به‌زودی رونمایی می‌شود

به گزارش ميليتاری نيوز،امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیش خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: زمانی که به تاریخ نگاه  می کنیم، چهل سال است که در حال پیشرفت هستیم. دهه اول انقلاب با تحریم ها و ترورها آغاز شد و تلاش دشمنان بر این بود که ملت انقلاب را همراهی نکند، اما زمانی که نتوانستند به این هدف خود دست یابند جنگ نیابتی را به ملت ایران تحمیل کردند. این جنگ با کمک ایادی منطقه ای استکبار که امروز گاو شیرده و یا ارباب اره ها نامیده می شوند، انجام شد.

وی اظهار کرد:  جنگ با چراغ سبز و حمایت آمریکا، هم پیمانان اروپایی و حمایت ایادی منطقه ای استکبار در حالی تحمیل شد که هنوز بسیاری از ساختارهای حکومتی شکل نگرفته بود و ساختارهای سیاسی، نظامی و دفاعی انقلاب هنوز به انسجام نرسیده بود و در چنین شرایطی سیلی محکمی به صورت دشمنان زده شد. حماسه ۷ آذر نیروی دریایی برگ زرینی در کارنامه نیروی دریایی است. مقاومت ۳۴ روزه تکاوران نیروی دریایی استراتژی دشمنان برای تسخیر تهران را شکست داد، استراتژی که قرار بود در طول یک هفته تهران را نیز اشغال کند و عراق تا پایان جنگ نتوانست از نیروی دریایی خود استفاده کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: عملیات مروارید سیلی محکمی به رژیم بعث عراق زد و نیروی دریایی آن را از حیز انتفاع انداخت. عملیات اسکورت که توسط نیروی دریایی انجام شد و در این عملیات توانستیم ده هزار کشتی تجاری را به سلامت به مقصد برسانیم.

بیشتر بخوانید:

الحاق ۲ فروند زیر دریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش +عکس

دریادار خانزادی: دشمن از ویژگی‌های شناور سهند به هیچ عنوان اطلاع ندارد

ناوشکن «دنا» ۶ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

خانزادی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در دهه دوم انقلاب در شرایط تحریم قطعات مورد نیاز خود را ساختیم. فرزندان این مملکت و ظرفیت و توانمندی های آنها را قبول کردیم و نیروی انسانی مان را خودمان تربیت کردیم و به این ترتیب وابستگی به خارج از کشور برای تربیت نیروی انسانی را قطع کردیم. 

وی ادامه داد: در دهه سوم انقلاب خیز بلند نیروی دریایی برای ساخت تجهیزات آغاز شد و هر آنچه برای حضور مقتدرانه در دنیا نیاز داشتیم، ساختیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: کار مبارزه با دزدان دریایی را در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران و در غربت کامل انجام شد و تا امروز ۵۸ ناوگروه به خلیج عدن اعزام شده است که این امر مورد تقدیر سازمان های دنیای قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: دهه چهارم انقلاب مملو از اقدامات بدون توقف نیروی دریایی است. نیروی دریایی پرچمدار توسعه سواحل مکران شد که تداوم این توسعه اقتدار جمهوری اسلامی در دریاها را به همراه دارد.

دریادار خانزادی گفت: امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی زیر دریایی غدیر ۹۵۵ و نسل جدید زیردریایی های راهبردی کلاس فاتح و ناوشکن تمام ایرانی سهند را به ناوگان جنوب جمهوری اسلامی ایران ملحق می کنیم.

وی تأکید کرد: ان شاءالله فردا شاهد خواهیم بود که نسل جدیدی از ناو شکن های کلاس موج و نسل سوم جماران به نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در جنوب ملحق خواهد شد و در پی آن ناوشکن های دنا و برای بار دیگر ناوشکن جماران را برای چند ماه دیگر احیاء و برای بار دیگر به نیروی دریای ملحق خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: کجایند یاوه گویانی که ببینند زیر بار تحریم های مضحک شان نهال انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده است. امروز بی آبرویی و خفت نصیب آمریکایی ها شده که حاصل عظمت، شکوه، افتخار و نتیجه ایستادگی و ایثار و از خود گذشتگی مردم و نیروهای مسلح بوده است. امروز پرچم شکوه انقلاب اسلامی در عرشه ناوشکن های ایرانی به اهتزاز درآمده است و افتخار می کنیم مظهر اقتدار ملت در دریا هستیم.

وی تاکید کرد: امروز از پیروزی انقلاب ۴۰ سال گذشته است و آنهایی که در گهواره بودند امروز در سرپنجه ها هستند و انگشتان شان بر ماشه است. فرزندان جسور ایران اسلامی با اقتدار و سلامت در دریا حضور دارند تا دشمن حتی فکر تجاوز به مرزهای ایران را نکند. ما این شکوه را مدیون انقلاب و ملت بیدار و همیشه در صحنه هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.